Vad har ni gjort idag?

30 nov 2012 22:41 - 30 nov 2012 22:42 #181 av Patrik Hedlund

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Följande användare sa tack: Johan

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

02 dec 2012 15:21 #182 av Rikard Ågren
Plogbilen la sig lätt i diket med bakändan när han skulle vända hos mig idag

Provade dra med min lilla MF 135 först med det blev att tillkalla lite större maskiner. Med en Same 4x4 som drog och en New Holland som tryckte från andra hållet fick vi till slut upp den på vägen igen :klapp:

Projektledare el, styr och automation
Bilagor:
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund, puttrix

02 dec 2012 19:32 #183 av Tobias Karlsson
Snyggt att du ens försökte med en 135:a =)

Jag gissar på att plogbilsföraren skämdes lite? =)

/Linjemästare Karlsson

02 dec 2012 19:43 #184 av Rikard Ågren

Tobias Karlsson skrev: Snyggt att du ens försökte med en 135:a =)

Han var mycket tacksam kan man säga

Jag hade så dåligt att dra med, vajern gick av. Annars du! B) Det hade varit mäktigt om jag fått upp den med 135:an :tummeupp:

Projektledare el, styr och automation

02 dec 2012 19:53 #185 av Tobias Karlsson
haha ja fan, det hade varit något att spela in och lägga upp på youtube =)

/Linjemästare Karlsson

02 dec 2012 21:25 #186 av Martin
Svar från Martin i ämnet Vad har ni gjort idag?
Såg en bärgare för ett par vintrar sedan så körde av vägen på en liten åker. Jag har för mig det är de stora som de drar lastbilar mm med. åkte förbi ett par gånger med firmabilen och såg när han la sig i diket/åkern och ställde sig på underredet. Han fick dock kort därefter hjälp av en annan bärgare att dra sig upp. :P

42

03 dec 2012 16:16 - 03 dec 2012 16:18 #187 av Magnus H
Svar från Magnus H i ämnet Vad har ni gjort idag?

Rikard Ågren skrev:

Tobias Karlsson skrev: Snyggt att du ens försökte med en 135:a =)

Han var mycket tacksam kan man säga

Jag hade så dåligt att dra med, vajern gick av. Annars du! B) Det hade varit mäktigt om jag fått upp den med 135:an :tummeupp:

Att dra upp en lasbil på ~8-10 ton med en 135:a.
jaa om du hade en sånhär kanske

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

03 dec 2012 16:37 - 04 dec 2012 16:48 #188 av Patrik Hedlund
Håller på att sätta dosor och pottor i ett tak som sedan ska skivas med ny gips. Även påbörjat att ta bort några takdosor/kopplingsdosor.

"Minipotta". :stubben:

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Bilagor:

04 dec 2012 16:45 #189 av Patrik Hedlund
Fortsatt idag med hjälp av en kollega.

Sågat upp för pottor och montage där vi sedan har satt rörmuffar (till U-56 dosan) i botten av pottan, tryckt in några meter slang och tryckt upp slangen på kallvinden där vi sedan ska muffa ihop slangarna mellan pottorna och trycka ner i isoleringen.
Vi har även rivit bort tre stycken takdosor och dragit ner till kopplingsdosor på vägg i stället.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

04 dec 2012 18:32 #190 av Janne Larsson
På något vis känns det tillfredställande att man sitter på kontor när man ser sådant arbete som Patrik pysslar med, även fast det oftast är kul men i synnerhet när man har gamla kollegor som man vet är ute och felsöker på motorvärmarstolpar och dyligt :whistle:

Själv så har jag hela dagen (och säkert flera veckor framåt) projjat på "Alviks Torn"

www.peabbostad.se/Alviks-Torn,-Kv-Racketen.aspx

Och det är verkligen inte kattskit det projektet.....lägenheten för 17 mille är tydligen såld också.... :blink:

04 dec 2012 19:59 #191 av Ronnie Lidström
Patrik: När du sågar och borrar så där kors och tvärs i ett befintligt tak, saboterar du inte någon "ångspärr" eller liknande? Eller är det en våning till ovanför?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

04 dec 2012 20:41 #192 av Johan Larsson
Felsökt villa allt gjort av polacker JFB löser ibland bytte JFB eftersom den var fyll med damm från att dom hackat in centralen i lätt betongen.... fortsätter lösa efter nån till några timmar.... kund har fått prova att slå av säkringar själv men det verkar vara el patronen i VP eller kan ju vara vart f*a som helst.....

kund ville att jag skulle gå igenom all el trodde det skulle ta typ 10min trött man blir..... sen skulle det betalas prut prut prut suck mina barn skulle inte ha några julkpappar i år tyckte han tydligen.........

ligger i södertälje jobb bortskänkes om någon vill ta över......

ABL behörig.. bygger värmepumpsanlägggningar. styr regler m.m

VD
ETK-service AB
Bilagor:

04 dec 2012 20:59 #193 av Patrik Hedlund

Ronnie Lidström skrev: Patrik: När du sågar och borrar så där kors och tvärs i ett befintligt tak, saboterar du inte någon "ångspärr" eller liknande? Eller är det en våning till ovanför?

Kallvind ovanför. Vi sågar och borrar försiktigt och där vi ända skadar plasten tejpar vi med sån där grym tejp snickare brukar använda.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

04 dec 2012 21:11 #194 av Patrik Hedlund

Johan Larsson skrev: Felsökt villa allt gjort av polacker JFB löser ibland bytte JFB eftersom den var fyll med damm från att dom hackat in centralen i lätt betongen.... fortsätter lösa efter nån till några timmar.... kund har fått prova att slå av säkringar själv men det verkar vara el patronen i VP eller kan ju vara vart f*a som helst.....

kund ville att jag skulle gå igenom all el trodde det skulle ta typ 10min trött man blir..... sen skulle det betalas prut prut prut suck mina barn skulle inte ha några julkpappar i år tyckte han tydligen.........

Grattis! :rulla: :side:

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

04 dec 2012 21:19 #195 av Lars Blomkvist

Johan Larsson skrev: Felsökt villa allt gjort av polacker JFB löser ibland bytte JFB eftersom den var fyll med damm från att dom hackat in centralen i lätt betongen.... fortsätter lösa efter nån till några timmar.... kund har fått prova att slå av säkringar själv men det verkar vara el patronen i VP eller kan ju vara vart f*a som helst.....

Har haft liknande fall. sa nej tack och gick :lol:
Man får vad man betalar för. Snåljåpen får vad han är villig att betala för.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland
Följande användare sa tack: Tobias Karlsson

06 apr 2013 16:46 #196 av Johan Svensson
Ja då har man gjort det väldiga högskoleprovet idag för första gången :) Dagen har gått väldigt fort men nu är ja glad att det är klart å ja kan slappa på soffan istället, blev lagomt trött i skallen :P
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund

08 jan 2014 22:43 - 08 jan 2014 22:44 #197 av Patrik Hedlund
Idag har jag gjort lite backjobb kring en handdukstork (även solen har fläckar :whistle: ), felsökt och åtgärdat ett datauttag på ett kontor, rekat och förberett inför ett stundande centralbyte i morgon och avslutat dagen med lite pappersarbete. :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

09 jan 2014 17:10 #198 av Johan Larsson
idag har jag koppalt in en vinkyl :)

ABL behörig.. bygger värmepumpsanlägggningar. styr regler m.m

VD
ETK-service AB
Bilagor:

09 jan 2014 21:19 #199 av Lars Blomkvist
Fick ett samtal från ett större företag som ville ha hjälp med installation i nybyggt stockhus 2 x 150 m2.

Lät intressant tills jag kom dit och dom frågade om jag ville ledsaga en av deras anställda som tydligen var utbildad elektriker från Finland 2006 men aldrig jobbat som trikare!!

Jag skulle tydligen projektera detta och den anställde sköta installationen :lol: sen skulle jag "stå" för jobbet :smack:

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

09 jan 2014 22:34 #200 av Patrik Hedlund
Hehe Ja, det lät ju väldigt lockande! :rulla:

Jag har bytt en central i en källare idag. Ganska skönt med källarcentraler i riktigt gamla kåkar för man kan ofta riva mycket. Halva centralen kunde jag skala bort när jag undersökte vart allt gick. Någon gammal säkerhetsbrytare för TM som inte används osv.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Sidan laddades på: 0.800 sekunder

Senaste foruminlägg