Plogbilen la sig lätt i diket med bakändan när han skulle vända hos mig idag
Provade dra med min lilla MF 135 först med det blev att tillkalla lite större maskiner. Med en Same 4x4 som drog och en New Holland som tryckte från andra hållet fick vi till slut upp den på vägen igen :klapp:
Såg en bärgare för ett par vintrar sedan så körde av vägen på en liten åker. Jag har för mig det är de stora som de drar lastbilar mm med. åkte förbi ett par gånger med firmabilen och såg när han la sig i diket/åkern och ställde sig på underredet. Han fick dock kort därefter hjälp av en annan bärgare att dra sig upp.
Sågat upp för pottor och montage där vi sedan har satt rörmuffar (till U-56 dosan) i botten av pottan, tryckt in några meter slang och tryckt upp slangen på kallvinden där vi sedan ska muffa ihop slangarna mellan pottorna och trycka ner i isoleringen.
Vi har även rivit bort tre stycken takdosor och dragit ner till kopplingsdosor på vägg i stället.
På något vis känns det tillfredställande att man sitter på kontor när man ser sådant arbete som Patrik pysslar med, även fast det oftast är kul men i synnerhet när man har gamla kollegor som man vet är ute och felsöker på motorvärmarstolpar och dyligt
Själv så har jag hela dagen (och säkert flera veckor framåt) projjat på "Alviks Torn"
Patrik: När du sågar och borrar så där kors och tvärs i ett befintligt tak, saboterar du inte någon "ångspärr" eller liknande? Eller är det en våning till ovanför?
Felsökt villa allt gjort av polacker JFB löser ibland bytte JFB eftersom den var fyll med damm från att dom hackat in centralen i lätt betongen.... fortsätter lösa efter nån till några timmar.... kund har fått prova att slå av säkringar själv men det verkar vara el patronen i VP eller kan ju vara vart f*a som helst.....
kund ville att jag skulle gå igenom all el trodde det skulle ta typ 10min trött man blir..... sen skulle det betalas prut prut prut suck mina barn skulle inte ha några julkpappar i år tyckte han tydligen.........
ligger i södertälje jobb bortskänkes om någon vill ta över......
Ronnie Lidström skrev: Patrik: När du sågar och borrar så där kors och tvärs i ett befintligt tak, saboterar du inte någon "ångspärr" eller liknande? Eller är det en våning till ovanför?
Kallvind ovanför. Vi sågar och borrar försiktigt och där vi ända skadar plasten tejpar vi med sån där grym tejp snickare brukar använda.
Johan Larsson skrev: Felsökt villa allt gjort av polacker JFB löser ibland bytte JFB eftersom den var fyll med damm från att dom hackat in centralen i lätt betongen.... fortsätter lösa efter nån till några timmar.... kund har fått prova att slå av säkringar själv men det verkar vara el patronen i VP eller kan ju vara vart f*a som helst.....
kund ville att jag skulle gå igenom all el trodde det skulle ta typ 10min trött man blir..... sen skulle det betalas prut prut prut suck mina barn skulle inte ha några julkpappar i år tyckte han tydligen.........
Johan Larsson skrev: Felsökt villa allt gjort av polacker JFB löser ibland bytte JFB eftersom den var fyll med damm från att dom hackat in centralen i lätt betongen.... fortsätter lösa efter nån till några timmar.... kund har fått prova att slå av säkringar själv men det verkar vara el patronen i VP eller kan ju vara vart f*a som helst.....
Har haft liknande fall. sa nej tack och gick
Man får vad man betalar för. Snåljåpen får vad han är villig att betala för.
Ja då har man gjort det väldiga högskoleprovet idag för första gången Dagen har gått väldigt fort men nu är ja glad att det är klart å ja kan slappa på soffan istället, blev lagomt trött i skallen
Idag har jag gjort lite backjobb kring en handdukstork (även solen har fläckar ), felsökt och åtgärdat ett datauttag på ett kontor, rekat och förberett inför ett stundande centralbyte i morgon och avslutat dagen med lite pappersarbete.
Fick ett samtal från ett större företag som ville ha hjälp med installation i nybyggt stockhus 2 x 150 m2.
Lät intressant tills jag kom dit och dom frågade om jag ville ledsaga en av deras anställda som tydligen var utbildad elektriker från Finland 2006 men aldrig jobbat som trikare!!
Jag skulle tydligen projektera detta och den anställde sköta installationen sen skulle jag "stå" för jobbet :smack:
Jag har bytt en central i en källare idag. Ganska skönt med källarcentraler i riktigt gamla kåkar för man kan ofta riva mycket. Halva centralen kunde jag skala bort när jag undersökte vart allt gick. Någon gammal säkerhetsbrytare för TM som inte används osv.