Martin:
Luktar oljan bensin?
Isåfall skulle jag säga kolvringar, om du har fixat toppen, dvs. in slipade ventiler, nya ventil styrningar osv.
Men det är nog inte det som är felet ändå.....
Martin skrev: Får ta och kolla detta. Dock få se om man kan läsa ut någon Ur OBDII uttaget då jag har HL2.4 och ingen blinkdosa på fjäderbenet som sagt.
På den motorstyrningen får man läsa blinkkoder via OBD kontakten.
Vissa saker ligger som OBD data o vissa som blinkkoder, bl.a då motorstyrningen. ABS o SRSen är vanliga OBDkoder.
Idag har jag varit ledig från mitt ordinarie el jobb och varit på uppdrag med mitt andra jobb som deltidsbrandman
Var ett hus som skulle rivas som vi fick öva lite i innan det till slut fick brinna ner helt
Nu blir det en dusch och sen ligga rakt ut i soffan, väldigt kul dag och lagomt sliten nu :tummeupp:
Idag har jag åkt bil, klamrat fram en matning på utsidan av en kåk till en LLVP och kopplat in med vridströmställare, bytt ett trasigt tidur och klamrat lite kabel i köket och monterat dimmer och två spottskenor. Allt på samma ställe.
Fortsatt arbete med betongunderlag och lyssnat på säljare från Parabolux (som hade bla en LED-list som spred ljuset snett så man inte blir bländad tex när det monteras under överskåp....ganska smart grej som jag inte visste om)
Lyckats att få "igång" en shiftnyckel som legat i båten i några år (havet...) tacka vet jag bacho, bara att fetta in rejält, gå på med stålborsten och sedan funkar den som den ska igen.
Kör hem sommarbilen och tvättat av den för Vinterförvaring i 400kvm garaget.
Blir att glida vinterbilen som kanske blir ersättare för sommarbilen Man fick någon dum ide att renovera motorn på den pga en ventilhatt fördeoväsen :tokig:
Har länge funderat på att köpa mig en T-Gul som sommarbil även om de börjar bli till åren så är de fortfarande lite kult att komma glidande i en.
Har suttit i möte hela förmiddagen om tekniska it system.
Sen blev det till att försöka jaga ikapp allt jag skulle gjort i tisdags och onsdags då jag var på kurs i nya högspänningsstandarderna.