Voltimum Elseminarium

14 sep 2015 20:13 #1 av Michell Martic
Någon som tänkt gå under hösten 2015?

Tisdagen den 29 september - Malmö
Onsdagen den 30 september - Göteborg
Onsdagen den 7 oktober - Stockholm

Jag tänkte höra om den 29:e i Malmö. Någon annan som tänkt gå då?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 sep 2015 14:46 #2 av Örjan Borgström
Jo jag

EUU Box 545, 611 10 Nyköping,
tel direkt 0155-29 29 25, mobil 070-695 69 06,
Välkommen till vår hemsida www.euu.se
Följande användare sa tack: Michell Martic

15 sep 2015 15:40 #3 av Ronnie Lidström
Synd att dom ignorerar stora delar av landet genom att varje år bara köra i södra Sverige :smack:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

15 sep 2015 16:50 - 15 sep 2015 16:51 #4 av Michell Martic
Men det är ju här allt folk bor!

I norr är det längre mellan folket än det är mellan kabelfelen i ett luftledningsnät. B)

Härligt Örjan. Denna gången ska jag nog våga presentera mig... :blush: Ska bara ha chefen till att pröjsa anmälningsavgiften.

15 sep 2015 17:52 #5 av Ronnie Lidström
Det skulle knappast vara problem att locka tillräckligt med folk till ett Elseminarium i Sundsvall, Umeå eller Skellefteå t.ex.

Det tar ungefär lika lång tid för experterna att flyga från Stockholm till Skellefteå som till Malmö

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Följande användare sa tack: Rikard Ågren

15 sep 2015 20:34 #6 av Markus Ågren
Svar från Markus Ågren i ämnet Voltimum Elseminarium

Ronnie Lidström skrev: Det skulle knappast vara problem att locka tillräckligt med folk till ett Elseminarium i Sundsvall, Umeå eller Skellefteå t.ex.

Det tar ungefär lika lång tid för experterna att flyga från Stockholm till Skellefteå som till Malmö

Tror inte heller det skulle vara något problem. Det finns många seminarium ute i landet men tyvärr så är det flest i sthlm, malmö, göteborg eller andra städer i södra sverige.

Markus Ågren

16 sep 2015 07:46 #7 av Mikael Malmgren
Det är möjligt att jag tar mig dit man är ju ändå medlem.... :unsure:

Medkänsla för er norr över. Detta är ett av få evenemag som tar sig ner till Malmö, får ett par intressanta inbjudningar varje år och det är nästa uteslutande Stockholm. Man kan ju inte åka till Stockholm för att gå på ett frukostseminarium hur intressant det än är.

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder samt projektledning och entreprenadjuridik.

Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

16 sep 2015 11:35 #8 av Michell Martic
Ingår seminarierna alltid om man är guldmedlem? Och ni som är guldmedlemmar, brukar ni ta kostnaden själv eller får arbetsgivaren ta detta?

16 sep 2015 14:51 - 16 sep 2015 15:05 #9 av Olle Andersson

Ronnie Lidström skrev: Det skulle knappast vara problem att locka tillräckligt med folk till ett Elseminarium i Sundsvall, Umeå eller Skellefteå t.ex.

Jag vet att man i andra sammanhang* (alltså inte alls med Voltimum att göra) resonerat att det är enklare att ta sig från Umeå, Skellefteå, Luleå och Sundsvall till Stockholm än vad det är att ta sig mellan städerna...

Skellefteå har t.ex SAS morgonavgång klockan 06:30 till Stockholm, enligt tidtabell 07:40 på Arlanda vilket gör att om man prickar Arlanda Express avgången 07:50 (vilket man gör om man inte har checkat bagage) så är du på Stockholm Central klockan 08:10

Ska man vara 08:10 på Sundsvalls Central så behöver man lätta vid 03:30 på morgonen om man ska köra bil och åka dagen innan om man tar publika färdmedel... (om man ska tro Google)

*Sammanhanget var ett byggbolag som flyttade sin Regionchef Norrland från Sundsvall till Stockholm och lät distriktscheferna flyga till Stockholm en gång i månaden. På detta så sparade man in totalt c:a 700 timmars restid (sammanlagt) för de 7 distriktscheferna per år...

16 sep 2015 15:04 #10 av Örjan Borgström
Har i olika sammanhang försökt få ihop folk till seminarier i norra Sverige men det är svårt.
Dock när jag var ute och pratade om Elinstallationsreglerna utgåva 2 så var vi runt i hela landet, från Kiruna, Luleå och Skellefteå till Ystad med mycket bra uppslutning på alla orter. Kanske något att planera till hösten 2016.
I höst kommer EIOs teledagar att vara i Sundsvall den 10 november.

EUU Box 545, 611 10 Nyköping,
tel direkt 0155-29 29 25, mobil 070-695 69 06,
Välkommen till vår hemsida www.euu.se

17 sep 2015 06:22 #11 av Mikael Malmgren

Michell Andersson skrev: Ingår seminarierna alltid om man är guldmedlem?

Ja

Michell Andersson skrev: ... brukar ni ta kostnaden själv eller får arbetsgivaren ta detta?

Arbetsgivaren

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder samt projektledning och entreprenadjuridik.

Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

17 sep 2015 07:31 #12 av Michell Martic

Mikael Malmgren skrev: Ja

Okej, såg det nu när jag gjorde anmälan också. Toppen.

Mikael Malmgren skrev: Arbetsgivaren

Inte mycket pengar, men slänger man på moms så är det ändå tråkigt att pröjsa själv. Men jobb tog det så jag är nöjd.

17 sep 2015 15:04 #13 av Michell Martic
Nu har jag äntligen skaffat guldmedlemskap på Voltimum. Dags att fördärva ännu ett eminent forum med min okunskap. B) I gots to do what I gots to do...

17 sep 2015 19:46 #14 av Lars Blomkvist

Michell Andersson skrev: Nu har jag äntligen skaffat guldmedlemskap på Voltimum. Dags att fördärva ännu ett eminent forum med min okunskap. B) I gots to do what I gots to do...

Har du tid att jobba på dagarna? ;)

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

18 sep 2015 04:44 #15 av Michell Martic
:huh: Nä, hurså?

Jo, så klart. Forumen tas mellan uppgifterna, dötiden.

18 sep 2015 11:04 #16 av Lars Blomkvist

Michell Andersson skrev: :huh: Nä, hurså?

Jo, så klart. Forumen tas mellan uppgifterna, dötiden.

:lol: Bara skoja lite.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

18 sep 2015 12:40 - 18 sep 2015 12:41 #17 av Michell Martic

Lars Blomkvist skrev: :lol: Bara skoja lite.

Jag med, jag gör inte detta på dötiden utan snarare då jag borde göra mitt jobb B)
Följande användare sa tack: Electrum

18 sep 2015 15:10 #18 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Voltimum Elseminarium
Hehe ... Nu börjar det bli en fredagshumor-tråd. :)

(eller kanske allvarliga bekännelser ... ;))

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

18 sep 2015 15:30 - 18 sep 2015 15:31 #19 av Michell Martic
Svaret är 'Ja', men eftersom detta är ett öppet forum så kan jag inte avslöja om det är till ditt första eller andra påstående. :huh:

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.

19 sep 2015 06:00 #20 av Torbjörn Christensen
Fyndig ordväxling med glimten i ögat...mer sånt !

Sidan laddades på: 0.068 sekunder

Senaste foruminlägg