Aha!
Jag såg faktiskt ett sådant uttag på hyllan på Solar idag när jag svepte förbi med blicken lite snabbt. Minns att jag tänkte att det där takuttaget hade jag aldrig sett förut, men rundade kanter och högblank plast. Men Ensto kanske redan har haft ett sådant förut, fast "vanligt" bara att jag inte sett det?
Ensto, trodde det var ABB grejer...
Har funnits många år, gjorde en "specialgrej" åt en arkitekt för säkert 5-7 år sedan, finns även en utvändig ram att komplettera med!
I övrigt ett fantastisk lamputtag om man använder mycket dosdimrar, mycket lättare att pilla in alla kablar eller att bara skjuta in dimmern över bygeln som man skruvar fast i dosans gängor... Stort plus, bara en ynka liten skruv som håller i locket.
Grymt smidigt att kunna koppla även takuttag även om det är omålat, för sånt händer ju
Ensto Busch Jaeger köptes för några år sen av ABB, det vill säga delen som säljer installationsmateriel och det var en helt naturlig utveckling.
De två företagen har en lång relation genom att ABB varit delägare i Ensto Busch-Jaeger på den nordiska marknaden i 28 år.
Här kan du läsa mer om lamputtaget och andra ABB-produkter.