Tobias Karlsson skrev: Att det mest är ungdomar här inne och de gamla elektrikerna är ute och jobbar =)
Med dessa rader kom jag på en bra (men gammal) historia.
En nyinkommen krigsflykting kom till Sverige och gick runt på stadens torg, han träffade en kille och sa -Hej, tack för att jag fick komma till erat vackra land och få leva i frihet. Killen svarade -Nja, jag är inte härifrån, jag är turk.
Han gick vidare och träffade en ytterligare man och sa -Hej, tack för att jag fick komma till erat vackra land och få leva i frihet. Och fick svaret -Tacka inte mig, jag är persier från Iran.
Så där fortsatte det under dagen, han träffade kurder, somalier, irakier, fd jugoslaver, greker osv.
Till slut tröttnade han och ställde sig mitt på torget och skerk -VAR ÄR ALLA SVENSKAR.
En röst lite längre bort svarade -Dom är på jobbet till klockan fyra!!!!!
-90 , således 22
men det känns som man är 33 ibland, har aldrig kunnat hålla mig på samma plats så jag har hunnit med både några bostäder och arbetsgivare sen jag gick ur skolan för tre år sen.
oj oj jag är 43år ung=)
borde iof kanske byta forum att "hänga" på då jag precis slutat som elektriker och testar nått nytt, installationsledare på ett byggföretag...
För att återuppliva tråden, och för jag tyckte det såg lite klent ut i min åldersgrupp så...
54 blev jag på nationaldagen i år. EPA ingenjör (el/tele) i botten, många år med tele/datakom, gått som industriare de senaste åren och nu blivit utbildare. Åldern tar ut sin rätt...
Und setzt ihr nicht das leben ein, nie wird euch das leben gewonnen sein.
45 år, började som elektriker 1987. Öppnade eget inom svagström (och el som fick utföras med BB1) 2006.
Läste in behörighet på distans för att kunna göra alla typer av eljobb och blev klar i februari i år. Tog anställning hos en elgrossist i juni så behörigheten behövs egentligen inte längre.
Livet gör tvära kast ibland! :tummeupp: