400W på 12V ger ju ungefär 33A... Det kan ju bli ett problem beroende på vajerns area och resistivitet. Kan vara värt att räkna lite på det när det gäller spänningsfall och temperaturstegring.
DC aggregat är det inga problem att parallellkoppla, men kör man AC (rena transformatorer) så bör man nog fasa in dem så att lindningarna ligger lika. Kan det månne vara en liten tankeövning att klura ut vad som händer annars?
Und setzt ihr nicht das leben ein, nie wird euch das leben gewonnen sein.
Att installera 400W halogen år 2014 i en frisörsalong låter helt otroligt korkat.
Det finns både LED (OBS! Förmodligen inte billiga LED-ljuskällor från Ledshopen, som tipset ovan ) och Metallhalogen som klarar rätt färgåtergivning om det nu är det som är viktigt.
JAg håller med Ronny, idag tycker jag det är svårt att föreskriva eller ge förslag på halogen installationer. Ser hellre att man isf monterar ersättningslampor av LED i armaturerna.
Jag förespråkar såklart LED, och till saken hör att jag glidit in på ett bananskal, inte jag som skulle gjort jobbet från början. Utan fått en hög med prylar som ska kopplas ihop!
Det lutar åt att sätta LED-lampor.
Jag förespråkar såklart LED, och till saken hör att jag glidit in på ett bananskal, inte jag som skulle gjort jobbet från början. Utan fått en hög med prylar som ska kopplas ihop!
Det lutar åt att sätta LED-lampor.
Grattis! Alltid lika kul med sen semester... (Jag går på semester V.30 så känner igen mig ).
Fått upp wiren idag, gamla hus är fina att titta på men takhöjd på 4 meter är inget vidare.
Kopplar in 4 spottar, sen blir det 4 st 1x36W lysrörsarmaturer, ska man få bra arbetsbelysning så är det lysrör som gäller!!