Ska dit på tisdag och en sväng på torsdag. Blir mycket snack och en del seminarier. Ska bl.a lyssna på Horst om reservkraft.
Finns mycket som är intressant. Det tråkiga är dock att många stora valt att inte medverka på mässan.
Ronnie:
Hade jag ingen aningen om... Eller står det i forums villkoren?
Men till nästa mässa, som antagligen kommer vara i Sundsvall så får vi fixa det.
Tobias:
Vi har denna mässan valt en snik monter. Ni vet ju redan att flera har tackat nej till att ställa ut, det är vansinnigt dyrt, och pengar som man inte får igen. Men jag kan tipsa om var du skall gå och hälsa från mig så får du så mycket öl att du behöver kompisar till hjälp för att komma hem.
Hej
Var på Elfack igår, Mässan kändes bantad sen förra gången för mig som Installatör dock gav utställarna mig betydligt mer än förra gången kunskapsmässigt. Jag kände mig inspirerad när dagen var över
Mvh Gunnar S
Kändes sådär att de släpper in utställare som Biltema på mässan.
Annars var den över lag bra, dock inga supernyheter som jag hittade.
Bra att kunna snacka med lite leverantörer och få mer info om saker.
Vadsbo kommer med en LED trafo på 2x30 w, den gillade jag. 8x7w LED kan den då driva.
Blev imponerad av Malmbergs LED, för den pengen lyste de riktigt bra. Har skrivits om den armaturen här innan och är ett bra komplement för de som har snål budget.
Mer och mer solenergi verkar komma, så om 2 år lär det vara den stora "hypen". (tror jag)
Nä det är sant, men jag tror mer att vi kommer jobba ihop med de som säljer det och på det sättet dela på vinsten.
Storel kommer ta in solpaneler och sälja till konsument via sin hemsida, sen tar de in oss elektriker till att installera det samt sälja sakerna och där har vi rabatter.
Kollar man på Fortum mm så har dom väldigt låga installationskostnader på en anläggning.
Det bygger nog mycket på att dom har installatörer med egna liftar mm.
Förstår inte hur dom får i hop kostnaderna bara.