Våld i jobbet.

11 feb 2012 22:07 #1 av Magnus Johansson
Med tanke på hur Sverige utvecklas har det blivit farligare att utföra sitt jobb i utsatta statsdelar.
Man har läst om vaktmästare som måste ha väktare med sig i Göteborg.
Samma sak gäller sjukvårdspersonal i Malmö som har fått väktare, pansarglas,videoövervakning och utrymningsvägar.

Har det hänt något just för er elektriker?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 feb 2012 22:17 #2 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Våld i jobbet.
Nej, här uppe i södra norrland är det alltid lugnt. Tanken har inte ens slagit mig att man skulle kunna utsättas för våld av någon. Malmö däremot, vågar man ens besöka den staden? :dry: :rulla: :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

11 feb 2012 23:08 #3 av Janne Larsson
Svar från Janne Larsson i ämnet Våld i jobbet.
Och ännu värre är det kan man tycka (hänt även i Uppsala) att folk kastar sten på brankåren så de ej kan komma fram till bränder.

Enda gången jag varit bekymmrad var när jag gjorde jobb i ett fängelse...fick väldigt hårda förmaningar om att hålla koll på verktygen, visserligen inte för att jag själv skulle utsättas för våld men ändå. I övrigt så är det väl ganska ok även i mitt område.

11 feb 2012 23:45 #4 av Magnus
Svar från Magnus i ämnet Våld i jobbet.
Här i Värmlands centrala delar har det inte vart värst mycket problem.
Har ju jour på firman jag jobbar på och kan då få åka på lite vad som helst, och värsta då är väl mindre nyktra personer som misstycker över priset för att bli insläppta i bostaden (låsöppning 1500:-) lr "nysvenskar" som inte får den hjälpa dom vill ha ( t.ex får en lånekyl lördag kväll men förväntar sig nytt skåp på studs ) då kan det bli lite spydigheter.. fast det har aldrig vart nått våld lr allvarliga situationer.
Har haft väktare med några ggr vid arbete sena nätter ute och i ett p-garage känt som tillhåll. Vi stötte aldrig på nått då men firmans ,citat, "regler för beredskapsarbete ensam under kvällar och nätter" kräver det, så det var bara förebyggande som snubben från Securitas var med då.
Men vi hade allt en stjärna på firman för några år sen som alltid lyckades att hamna i dispyter och hotfulla situationer på arbetstid.

-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-

12 feb 2012 14:55 #5 av Janne Larsson
Jo, det handlar ju lite om vad man själv har för attityd och pedagogik när man möter nötter.

13 feb 2012 15:22 #6 av Magnus H
Svar från Magnus H i ämnet Våld i jobbet.
Saatana perkele, ja viftar me puukon åt alla saatans tattare, int fittas me mig ja sätter jorspättet i
röven på dig och gör dig till en ljus stake!

Näe skämtosido, har nog aldrig blivit utsatt för något våld.
Men om/när det blir är det vell bara att gå därifrån.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

13 feb 2012 16:43 #7 av Tobias Karlsson
Svar från Tobias Karlsson i ämnet Våld i jobbet.
Blev inlåst på en campingplast när jag bröt strömmen pga bristande betalning, fick begära polisassistans för att komma ut igen. Annars är hot/våld ovanligt, glåpord och liknande om att elen är dyr hör nästan till vardagen.

/Linjemästare Karlsson

13 feb 2012 20:09 #8 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Våld i jobbet.

Tobias Karlsson skrev: Blev inlåst på en campingplast när jag bröt strömmen pga bristande betalning, fick begära polisassistans för att komma ut igen. Annars är hot/våld ovanligt, glåpord och liknande om att elen är dyr hör nästan till vardagen.

Oj, inte illa. Måste ju ha varit jäkligt läskigt!

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

14 feb 2012 13:34 #9 av Janne Larsson
Hehe...ja, man träffar ju en hel del folk från Vattenfall i arbetet och dom både berättar om en massa konstigt folk samt att man har ju hört vad en del säger då dom är på plats och monterar nya elmätare tex. Just det där att montören får skit för priserna är ju lite underligt kan man tycka....

Inte lätt att komma med "fel" logga på kläderna ;)

14 feb 2012 15:52 - 14 feb 2012 15:53 #10 av Tobias Karlsson
Svar från Tobias Karlsson i ämnet Våld i jobbet.
Nja så läskigt var det inte, gubben var över 60 och hade sin polska manliga älskare med sig i campingbyn...så nja, rädd vad jag väl inte =)

Gött att vi blev avknoppade från elverket vad gällande namn och kläder, nu har man annan logga och då kommer ,man undan med att skylla på elverket =)

/Linjemästare Karlsson

31 okt 2013 18:15 #11 av Aron Wiking
Svar från Aron Wiking i ämnet Våld i jobbet.
Jobbar som Jour elektriker i Sthlm och när det var krig i våra förorter med alla bränder och allt så fick ingen av oss åka och el säkra pga att polisen inte kunde hålla koll på oss. :tummeupp:

Sidan laddades på: 0.047 sekunder