Fluxio Chatten

13 nov 2015 21:01 #81 av Stefan Ericson
Svar från Stefan Ericson i ämnet Fluxio Chatten
Om en spindel går på 6000V/min och en pulsgivare på 2000 pulser per varv, så blir det 20000pulser /sec. Om varvet är 30000v/min och 40000 pulser / varv, så blir det 20000000 pulser per varv. Det är lätt att inse att ingen människa eller instrument skulle upptäcka 1% bortfall av pulser. Det är bara styrsystemmet som upptäcker det.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 nov 2015 17:40 #82 av Tomas Karlsson
Svar från Tomas Karlsson i ämnet Fluxio Chatten
Tack för din respons Stefan!
Jag fick gräva och mäta lite djupare innan det löste sig, av någon anledning bommade nollpulsen emellanåt, lite konstigt att den ens övervakades för användning mer än som synk en gång efter kallstart.
Följande användare sa tack: Stefan Ericson

20 nov 2015 19:52 #83 av Stefan Ericson
Hej på er Fluxio vänner och andra. Har varit i bastun och på pizzerian. En trevlig kväll på er! Skål.

20 nov 2015 20:41 #84 av Michell Martic
Svar från Michell Martic i ämnet Fluxio Chatten
Har handskats med svärföräldrarna (försökt prata så lite som är möjligt i deras närvaro) och spelat "Hocus Pocus Alfons Åberg" på surfplattan för att tjäna in poäng till sonen så han kan bygga vidare på sin trädkoja i samma spel. Väldigt lärorikt spel, synd att det är jag som får göra allt det lärorika bara. Innerst inne vet jag att detta främjar ett oansvarigt beteende hos min son samt att han borde lösa det själv så det blir lärorikt för honom, men han är så lat och söt att jag låter mig övertalas varje gång. Konsekvensen av detta blir att han aldrig kommer lära sig ta ansvar och egentligen är jag en dålig förebild som inte sätter stopp för detta nu när han ännu är liten och påverkbar från hemmet... Dessutom så borde jag gjort helt andra saker under tiden. Exempelvis dammsugat och fyllt diskmaskinen. Någonstans innerst inne så är det kanske egentligen för mitt eget nöjes skull vilket gör det ännu hemskare eftersom det är på bekostnad av min sons uppfostran.

Alfons rockar.:dry:

21 nov 2015 14:41 - 21 nov 2015 14:42 #85 av Stefan Ericson
Michell, barn gör inte som man säger åt dom. Dom gör som man gör. Ställ inte över krav. Jag ställde hårda krav på min dotter. Hon är jurkand, civilekonom, högskolebetyg i Svenska, Engelska, Tyska, Spanska och Finska. Eftet det är hon utbildad till dommare. Hon har jobbat i hovrätten i Jönköping. Ungen fyller 40 nästa år.

21 nov 2015 22:23 #86 av Torbjörn Forsman
Svar från Torbjörn Forsman i ämnet Fluxio Chatten
Jeepen som jag nämnde den 7 november är under reparation nu,
Jag har lagat rost både förra helgen och denna, det visade sig att tröskellådorna var bytta förut men det var ett klåparjobb - fint spacklat och målat utanpå men inte ett spår av rostskydd invändigt. Nu är höger sida av bilen nästan färdig - i morgon ska den nya ytterplåten till tröskellådan sättas dit och en täckplåt ordnas i bakre hjulhuset. Har också hittat och lagat rosthål från både främre och bakre hjulhus in i kupén.
Sammanfattningsvis blev det ett större jobb än väntat, och välgjort på höger sida. Vänster tvärbalk blir dock bara nödtorftigt hoplappad så att den klarar besiktningen och tröskellådan inte blir full med grus i vinter, så får det bli en ordentlig renovering med tröskellådsbyte även på vänster sida någon gång nästa år. En bättre växellådsbalk har jag fått tag i på skroten. Med lite tur ombesiktning till veckan.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

22 nov 2015 22:52 #87 av Michell Martic
Snickrar färdigt på min hemsida.Omdöme? Lägga till, ta bort?
Pröva länken i signaturen.

23 nov 2015 10:21 - 23 nov 2015 10:23 #88 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Fluxio Chatten
Texten i länkarna i det gula fältet ser lite rörigt ut på min iPhone. Verkar som att den är centrerad medan punkterna ligger åt vänster

Projektledare el, styr och automation
Följande användare sa tack: Michell Martic

23 nov 2015 10:47 #89 av Michell Martic
Håller helt med dig. Ska försöka lösa under dagen. Funderar på två kolumner bara istället och utan punkterna.

Ska se om jag hinner i eftermiddag. :(

24 nov 2015 21:46 #90 av Michell Martic
Nu då? Bättre? Sämre? Totala intrycket?

25 nov 2015 11:11 #91 av Bo Siltberg
Svar från Bo Siltberg i ämnet Fluxio Chatten
Webbsidan är stor...jag får backa en halvmeter men då når jag ju inte tangentbordet längre :( Troligen gör den sig mycket bättre på mobilen. Men jag är egentligen för gammal för att ha synpunkter på dagens webbsideslayout.

Kul att du hittat en ny nisch. Det behövs lite friskt blod i detta område.

25 nov 2015 14:19 #92 av Tomas Karlsson
Svar från Tomas Karlsson i ämnet Fluxio Chatten
Ser inga problem med den, givetvis som Bo skrev relativt "stor" men med ren, klar stil utan en massa bloat och den info som krävs finns kan jag tycka. Och som sagt kul att du ständigt är aktiv framåt. :)

25 nov 2015 18:47 #93 av Michell Martic
Jag är helt med på vad ni menar och instämmer fullt ut, den är stor! Och det du är inne på Bo, stämmer ganska väl. På mobiler och plattor så funkar sidan väldigt bra (enligt mig). Jag har medvetet lågt allting på en sida för att man inte ska behöva klicka sig fram på länkar utan istället scrollande sig nedåt.

Jag ställdes inför ett dilemma, optimera för dator eller för mobil plattform. Mellan tinget var nämligen en halvmesyr på båda. Och mobil plattform vann. Google analytics får visa om jag hade rätt eller fel efter någon månad uppe.. Jag ska undersöka möjligheten att presentera olika sidor beroende på besökarens plattform, men än så länge har jag inte dessa kunskaper. Vore väldigt trevligt med en sida som lirar bättre på en dator.

Tack för era synpunkter!

25 nov 2015 19:03 #94 av Bo Siltberg
Svar från Bo Siltberg i ämnet Fluxio Chatten
Jo jag har sett många webbsajter bli i det närmaste oanvändbara på dator till förmån för telefonen, och det är tydligen google's fel som ger mer poäng till mobilvänliga sidor. Det är visserligen en annan historia, men det är ju viktigt att få ut budskapet, dvs inte låta undermålig teknik förhindra detta. Jag antar att webbverktygen inte hängt med google's påhitt här. När jag gör webbsidor blir det i basic html...

Innehållet då, jag det står ju inte så mycket ännu men den första rubriken är ju intressant så jag väntar bara på mer! Vad har du i produktportföljen?

25 nov 2015 19:56 #95 av Stefan Ericson
Har tittat på Uppdrag granskning. Stämmer med mina fördommae om pastorer. Ulf Ekman tar pengarna och Gud betalar pensionen. :)

25 nov 2015 20:08 #96 av Michell Martic
Produktportfölj? Främst utbildning, men även konsultation, inom elsäkerhet och standard. Det specifika utbudet gällande vilka kurser som omfattas kommer fastställas löpande under 2016. Kommer väl dock handla om kurser i exempelvis elinstallationsreglerna, skötsel av elanläggningar, kontroll före idrifttagning, skyddsutjämning o.s.v.

För övrigt, vid kvartalsvis redovisning av ingående moms, innebär detta att densamma momsen inte kan kvittas mot utgående moms från ett annat kvartal även om det är samma räkenskapsår?

Alltså:
in moms under februari: 25kkr.
ut moms under augusti: 20kkr.
För övrigt inga händelser för enkelhetens skull.
Innebär detta att jag måste betala 25kkr i moms för denna period (jan-mar) och att jag inte kommer få tillbaka 20kkr av dessa vid deklarationen eftersom de 20kkr in inte kom i samma period som den utgående momsen?:dry:

25 nov 2015 20:37 #97 av Stefan Ericson
Michell, skattmasen har systematiskt försökt att förhindra att flyttar mellan månader.

25 nov 2015 21:40 #98 av Torbjörn Forsman

Stefan Ericson skrev: Har tittat på Uppdrag granskning. Stämmer med mina fördommae om pastorer. Ulf Ekman tar pengarna och Gud betalar pensionen. :)

En del av dem verkar leva kvar i medeltiden, då varje präst hade egen beskattningsrätt i församlingen och kunde ta ut tionde mm som han ville, och varenda biskop med självaktning hade en egen privatarmé.

Följande användare sa tack: Stefan Ericson

25 nov 2015 22:14 #99 av Stefan Ericson
Jag skulle nog gå så långt att påstå, dom som har gett Ulf Ekman pengar har blivit blåsta. Jag har aldrig hört att Gud har en kontan kassa eller bank konto. Ej heller någon som fått pengar från Gud.

02 dec 2015 21:44 #100 av Torbjörn Forsman
Jeepen är ombesiktigad och godkänd nu.

Följande användare sa tack: Bo Siltberg

Sidan laddades på: 0.061 sekunder

Senaste foruminlägg