Köpes! Raklettringstrissor

18 nov 2012 13:12 #1 av Per Wendt
Efterlyser fintandade raklettringstrissor, 0,5mm delning och finare, som inte kostar skjortan, begagnade går bra. Priser runt 200:-/trissa är helt ok (har hittat satser från runt 2600:-exkl.moms och uppåt men de startar på 0,6mm).

Det närmaste jag har kommit är Julas trissa ca 0,8mm, (den nytillverkade ”muttern” längst till höger på bild 2).

Även tips på hur jag kan få till den eftertraktade tidsenliga greppvänliga ytan på annat sätt…




Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 nov 2012 17:13 #2 av Tobias Karlsson
Någon typ av Ph-bad skulle nog få fram patinan skulle jag tro, du får prova dig fram om det ska var plus eller minus ph..

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 nov 2012 18:51 #3 av Per Wendt
haha, jag menade en annan teknik för att få till lettringen...här i Malmö räcker det att lägga ut mässingen fjorton dar så har den börjat ärga, men tack ändå för tipset Tobias

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 nov 2012 19:31 #4 av Tobias Karlsson
Ah, du ska ha själva taggarna? Går det inte med järnsåg?

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 nov 2012 20:56 #5 av Per Wendt
den tunnaste klingan jag hittat är runt 0,65-0,7, med "skränkningen" blir den över 1mm...

skruven längst till höger sitter på ett batteri från ca 1880-talet och ser handfilad ut...jag har många finmek.filar men inga så tunna, jag kan inte annat än bli imponerad av dåtidens hantverksskicklighet oavsett teknik...

Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.218 sekunder

Senaste foruminlägg