Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Hepp, har hållit mig borta från ROT, men nu kommer det första jobbet där jag ska fixa och tjorva med ROT.
Vad bör jag tänka på?
(Det är löpande, så jag kommer hålla reda på material och timmar, för det ska ju kunden också få specat ordentligt).
Men hur är det med resekostnader, och restid.
Jag har ju mest hyrt ut mig till andra företag, så jag har ingen erfarenhet av att ta upp sånt i mina fakturor, om det är en lång resa som måste göras har jag bara tagit timpenning för denna.
Och allt arbete som gjorts i stan har jag bara börjat ta tid när arbetet startat. Jag menar, skulle jag varit anställd istället så skulle jag ju varit tvungen att göra resan in till stan ändå med privatbilen.
Så just nu på detta uppdrag hade jag tänkt att inte tjafsa något med bilresa, bilersättning. Kunden ligger ändå ganska bra till åt mitt håll.
Men kommer skatteverket sparka bakut ifall jag inte specar någon resekostnad av något slag?
Sen... vad mer att tänka på?
Bör kunden skriva under något papper?
Ska jag ange några förbehåll ifall avdraget inte blir godkänt?
Visst drar jag av ROT direkt på fakturan jag ställer till kunden, och sen får ROT-pengarna från skatteverket?
Ang krav på resekostnad på fakturan så ställde jag frågan till SKV, och nu efter någon dag så fick jag svaret att det krävs att det finns en angiven resekostnad.
(Om nu det inte är grannen man jobbat åt).
Det var vad jag blev upplyst om i så gott som klartext.