Erfarenhet av SoftOne?

27 jan 2017 19:24 #1 av müssli
Hej!
Jag har fått en offert från SoftOne efter en bra genomgång på hur deras system fungerar. Det jag främst är ute efter är EN app för mina projekt, inte tre olika som jag har idag. EDI-koppling är också ett måste.
Deras app klarar allt jag vill med råge och verkar helt perfekt för mig. Om jag sköter mig och fyller i projektets olika delar under arbetets gång är det bara att trycka på faktureringsknappen när jag kommer hem.

Vad är problemet då? Priset... B)

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.


Så nu när jag ska acceptera offerten börjar jag få kalla fötter. Finns det andra liknande program som inte kostar skjortan? Startavgiften kan jag leva med men det löpande abonnemanget känns lite väl dyrt för mig som egenföretagare utan anställda.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2017 08:47 #2 av Marcus Lundström
Har du kollat med totaltid? www.totaltid.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2017 18:08 #3 av müssli
Svar från müssli i ämnet Erfarenhet av SoftOne?

Marcus Lundström skrev: Har du kollat med totaltid? www.totaltid.se

Nej, inte kollat med dem. :)
Laddar hem demo nu, tack för tipset!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2017 18:24 #4 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Erfarenhet av SoftOne?
Jag använder softone, men bara i front-end så jag kan inte ge något omdöme om hela systemet.

Fungerar relativt bra för mig, några irriterande buggar/brister i funktion.
På många ställen är det omöjligt att kopiera eller klippa ur/ klistra in.
Lite småsegt ibland.
Ibland får jag lust att kasta luren i närmaste sjö när jag markerat en massa artiklar som ska flyttas mellan ordrar, fyllt i antalen (dvs lagt ner ganska ordentligt med tid) och så misslyckas flyttningen.

På det hela är jag ganska positiv till softone, men som vanligt retar man ju sig på det som fungerar dåligt.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2017 20:37 #5 av Rikard Ågren
Vi kör med Mowin. Tycker det fungerar bra i det stora hela. Kräver inte uppkoppling för att det ska fungera

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2017 21:58 #6 av müssli
Svar från müssli i ämnet Erfarenhet av SoftOne?
Nu har jag testat Totaltid lite snabbt men om jag fattar det rätt så kan man inte fakturera direkt från programmet? I så fall går det bort.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 jan 2017 06:23 #7 av Marcus Johansson
Har aldrig provat Totalt idag själv men på hemsidan står det :
"Systemet låter dig skriva ut fakturan, pdf, epost och E-brev. Två klick och din faktura är iväg mot kund"

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 jan 2017 08:56 #8 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Erfarenhet av SoftOne?
Jag tycker iofs att 495 spänn per månad är ganska grisigt gentemot en enmansfirma.
Om de kör samma peng för oss, som då sprids ut på nästan 10 pers så är det ju rätt OK.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 jan 2017 10:18 #9 av Ronnie Lidström

müssli skrev: Nu har jag testat Totaltid lite snabbt men om jag fattar det rätt så kan man inte fakturera direkt från programmet? I så fall går det bort.


Funkar inte än. Men är på gång.. Totaltid utvecklas av en liten firma som dessutom gör vanliga eljobb så allt tar en himla tid. Vilket så klart är en nackdel.

Fördelen är att det blir bra de funktioner som kommer! Och man får vara med mer och tycka till/påverka hur systemet ska funka.

Billigt dessutom.

Jag använder Totaltid men fakturerar fortfarande i gamla systemet... Hoppas på att faktureringsdelen snart är klar!

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 jan 2017 19:23 #10 av müssli
Svar från müssli i ämnet Erfarenhet av SoftOne?
Då går TotalTid tyvärr bort. Jag vill ersätta mitt arbetsflöde med ETT program. Dessutom känns det osäkert med en så liten firma, vad händer om tjänsten upphör eller de konkar? Allt ligger ju i "deras" moln om jag förstår det rätt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 jan 2017 19:26 - 29 jan 2017 21:11 #11 av müssli
Svar från müssli i ämnet Erfarenhet av SoftOne?

Electrum skrev: Jag tycker iofs att 495 spänn per månad är ganska grisigt gentemot en enmansfirma.
Om de kör samma peng för oss, som då sprids ut på nästan 10 pers så är det ju rätt OK.

Nej, det är samma månadskostnad för er men det tillkommer en summa per användare också. Vet inte hur mycket.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 jan 2017 20:25 #12 av Patrik Hedlund
Vi använder oss av Handyman. Frånsett vissa delar så tycker jag att det funkar bra. Har dock inte testat något annat program så kan inte säga om det är sämre eller bättre än något annat program.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 jan 2017 21:16 #13 av müssli
Svar från müssli i ämnet Erfarenhet av SoftOne?
Jag har e-postat Hantverksdata för att få en provperiod av deras tjänst. Återkommer med tankar om det när jag testat. :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 jan 2017 20:22 #14 av müssli
Svar från müssli i ämnet Erfarenhet av SoftOne?
Idag damp det ner en faktura från SoftOne trots att jag sagt att jag avvaktar. Den är på 16000 kr ex. moms för första året... :blush:

Erbjudandet från Hantverksdata är på max (det beror på antal EDI-beställningar) 6400 kr första året. Det blir inte svårt att välja om deras tjänst är likvärdig SoftOnes. :P

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.061 sekunder