Vilket bokföringsprogram rekomenderas?

12 jan 2011 12:37 #1 av Mats Persson
Vad använder ni för bokföringsprogram? Har ni något separat program för fakturering?

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 jan 2011 15:09 #2 av Ronnie Lidström
Vi använder Scrollan för fakturering. Vi anlitar en revisor för bokföring men de finns funktion för detta i Scrollan.

Vi använder Tidsedel för arbetsorder/tidrapportering.. Och i denna finns även funktion för fakturering.. Nån gång då jag får tid så ska jag gå över till att använda denna.. Då kan man fakturera var som helst ifrån B)

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

12 apr 2011 18:04 #3 av David olsson
Jag använder Visma eget aktiebolag, men mest bara fakturerings biten. (lämnar bort bokföringen) Men måste säga att Tidsedel som Ronnie skrev om låter intressant. Är det nått du rekommenderar?

Sjöhaga EL AB

12 apr 2011 18:08 #4 av Ronnie Lidström
Ja.. Jag tycker att det funkar perfekt! Jag har varit med som betatestare och fått vara med och bestämma hur det ska se ut osv så kanske inte så konstigt att JAG tycker att det är bra :whistle:

Innan detta skrev vi tidsedlar manuellt på papper, så jämfört med detta är det såklart som dag och natt!!

Jag har inte provat så många andra liknande system (har hastigt testat några, och de jag testade då tyckte jag var sämre än tidsedel.se).

Nån som provat nån av konkurrenterna till tidsedel.se får gärna berätta hur de funkar!

Fil bilaga:

12 apr 2011 18:26 #5 av Rikard Ågren
Jag mailar in tidrapporten varje fredag

Just nu gör jag bara större projekt så det är inte så mycket jobb med att skriva upp materiel, men på mindre jobb skriver jag materiel och tid direkt i telefonen och skickar iväg så fort jobbet är klart

Projektledare el, styr och automation

12 apr 2011 18:26 #6 av David olsson
Ok, skall regga mig för 30 dagars test på direkten :) Jag åter kommer med en utvärdering ;)

Sjöhaga EL AB

21 okt 2011 20:01 #7 av Ronnie Lidström
Hur gick det David? Vad tyckte du om tidsedel.se ?

Fil bilaga:

21 okt 2011 20:30 #8 av Marcus Lundström
Jag använder Scrollan. Just bokföringsbiten är emellanåt väldigt buggig när de släpper uppdateringar: Å andra sidan har dom en väldigt trevlig och bra support som hjälper till att fixa problemen.
Det bästa med Scrollan är att man har allt i ett program. Just faktureringsdelen av programmet är väldigt bra med ROT, prislistor och rabattbrev.

04 jan 2016 06:40 #9 av Tommy
Är det någon som har scrollan och använder deras app för att knappa in tid och material? I så fall hur funkar det

05 jan 2016 07:11 #10 av Tobias
Jag använder Visma Eekonomi och tycker det är riktigt bra och smidigt. prislappen är även ok.

Doing fun stuff

Sidan laddades på: 0.104 sekunder

Från Facebook-gruppen