Avdrag för utbildningskostnad

07 feb 2014 22:21 #1 av Mats Persson
Någon här inne som har bra koll på avdrag och utbildning?

Vad tror ni om en sån här utbildning tex:
www.euu.se/kurser/elkrafttekniker-514

Räknas den som grundutbildning eller kan man räkna den som fortbildning om man driver ett elinstallationsföretag?
De skriver ju att målgruppen är yrkesmän som önskar fördjupa sina teoretiska kunskaper inom området elteknik...

Pratade med skatteverket men de ger inga förhandsbesked, bara de allmäna riktlinjerna...

Läste länken i den andra tråden om avdrag på behörighetsavgiften, ganska intressant, men inte helt tillämpart i detta fallet?
lagen.nu/dom/hfd/2012:38

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

07 feb 2014 22:56 #2 av Michell Andersson
Just denna utbildning har man gått och sneglat på länge.
Pratade med Pelle Krantz om det i februari förra året, innan första kullen skulle köra den och menade på att det va jäkligt lockande i o m att man kan auktorisera sig för uppdrag åt EN efter utbildningen (inte hela sanningen. Man ska ha 5 års praktik från industriella anläggningar också). Dock så va det mycket pengar!
Då sa han att de skulle komma med något avbetalningsalternativ inom kort.

Örjan Borgström, kan inte du snacka med dina kollegor så man har råd att gå denna spännande utbildning?
En fluxio-rabatt eller något?

För övrigt så är min erfarenhet av EUU, att de är jäkligt seriösa och väldigt insatta i vad som gäller NU.
I alla fall om man jämför med deras grannar, campus nyköping.
En del lärare som är samma på dessa utbildningar dock.

Sorry, OffTopic kanske?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.071 sekunder

Från Facebook-gruppen