Jag använder den i mitt eget badrum, funkar riktigt bra, relativt tyst och tycker själv att den är snyggare än Pax fläktar. Vill minnas att Patrik_Hed är en stor förespråkare för dessa, om inte här så på byggahus. Men han missar väl inte en enda tråd här så vi får väl snart höra hans åsikt.
Jajamensan, de är helt suveräna! Enkla att installera, behöver inte vara centrerade över röret (som i bland även kan vara en fyrkantig trumma), går hela tiden med väldigt låg ljudnivå (behövs inget kallrasskydd), fukt- och närvarostyrd, inställbar sugnivå, väldigt snygg med flera olika skal, gångjärn på fläkten så att den är enkel att vika ut för att rengöra m.m.
Glöm inte bort att avbitare inte är okej för att göra upp ett hål för kabel om det är utanpåliggande. Man är tvungen att fila, men det går rätt bra med en rund metallfil.
Varför har dom inte förberett med införingar från sidan? som man har på strömbrytare, uttag och armaturer...
Räcker med att plasten ät lite tunnare på 2-3 sidor.
Men skönt att man inte måste träffa ett befintligt hål rätt, samt att vissa rör kan ha en ganska skarp böj strax innan väggen. Då kan det vara bökigt att montera jetmotorn (pax)...
En nackdel med är att dom man ser dom vita propellerbladen väldigt tydligt och att man ser skiten väldigt lätt, när en PAX blir smutsig så tänker man inte på det på samma sätt som på en Fresh.
Ungefär som paxen...
Varför måste sånna fläktar vara så jäkla dyra??? En skitfläkt från Harald Nyborg kostar ju bara nån 100lapp, med fuktstyrning och hela köret... Nu är det usel kvalitet på dem.. Men endå...
Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...
Ang. håltagning i utanpål. prylar. Vid fininstallationer tar jag fram borrflugan och gör ett hål på lämpligt ställe och sen klipper helt enkelt bort resten med en vass avbitare, blir hur snyggt som helst
Har kopplat en sådan en gång, en något äldre än vad du visar, kanske ett år lr så, det hade legat ett tag.
Gick smidigt och fint att montera o koppla in, och kulotången funkade perfekt att ta upp för kabeln.
Kulotången brukar nästan alltid funka, t.o.m i plåtkapslingar. Dock slits den överdjävligt fort av plåt, och porslin, om man inte ska montera porslinsföremålet i ett direkt blickfång.
Jag har nyss bytt ut min PAX till en Intellivent hemma!
Intelliventen:
Är snyggare.
Är tystare.
Har bättre fungerande fuktstyrning.
Är enklare att installera/ställa in (Bara fas, nolla in, sen klart)
Den enda nackdelen jag kan se är att kåpan är av hård plast (nästan som glas) och går lätt sönder om den skulle ramla ner, eller om man klipper i den med tång.
Förutom detta så ser jag INGEN anledning att köpa PAX längre!