Var på en liten besiktning av en villa och frågade kunden om dom brukade motionera jfb´n.
Kunden tryckte mycket stolt in testknappen och...... jfb löste ut men allt i huset fungerade
Frågade kunden om dom inte tyckte det var konstigt att det fortfarande lyser.
Min servicechef dök på något liknande i en anläggning för något tag sen och frågade storchefen på firman om det och om jag inte minns helt galet så sa han att det var ganska vanligt att man satte en förbikopplare när man installerade JFB i början av dess intåg i Sverige. Men antar att tanken va att förbikopplaren skulle vara frånslagen i normal fallet och vid nödfall kunna slå på strömmen igen utan att åtgärda felet?
Min gamla chef gjorde med så när han installerade. Sen när man slog till förbikopplaren kopplades tex bel gruppen för köket eller badrummet bort för att man skulle komma ihåg att slå till den igen. Han hade som argument att om de åkte på semester kunder de slå till och så skulle inte jfb lösa och frys, värme med mera stanna ( men det löser vi idag med psa).
Tycker själv det var ett ganska dumt sätt och förespråkar fler jfb istället samt lägga värme utanför.