Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476

Konstig smältsäkring

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
13 apr 2014 18:33 #1 av Ronnie Lidström

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660

Fick rycka ut idag till en lägenhetsfastighet. En av huvudsäkringarna i källaren vad brända och glappade så hela huset blinkade. Inget konstigt eller ovanligt med det, men det var en smältsäkring som jag inte sett förr.

En pigg i mitten på säkringen och hål i passdelen. Storleken är kanske gänga 4? 80A

Finns det att köpa sådana här säkringar fortfarande någonstans?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 apr 2014 18:50 - 14 apr 2014 03:42 #2 av Marcus
Svar från Marcus i ämnet Konstig smältsäkring

Kan det vara en sån här...I så fall har nog www.chscontrols.se

Bilagor:
Följande användare sa tack: Ronnie Lidström

13 apr 2014 18:51 #3 av Bo Siltberg
Svar från Bo Siltberg i ämnet Konstig smältsäkring

Jag tror också att Diazed IV är en god gissning:
www.storel.se/diazedsakring/ifo/476480/d...500v/product/2011210
Följande användare sa tack: Ronnie Lidström

14 apr 2014 03:44 #4 av Ronnie Lidström
Fan vad bra! Tackar! Då ska jag beställa dit några reservsäkringar.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

04 jan 2018 21:38 #5 av Thomas Löfquist
Jag brukar föreslå mina kunder att skaffa en reservpropphuv, gänga IV. Det är lätt att tappa en huv vid säkringsbyte och då kan det ta lång tid att komma igång igen om man inte kan bryta t.ex. en servis.

04 jan 2018 22:15 #6 av Lars Blomkvist

Thomas Löfquist skrev: Jag brukar föreslå mina kunder att skaffa en reservpropphuv, gänga IV. Det är lätt att tappa en huv vid säkringsbyte och då kan det ta lång tid att komma igång igen om man inte kan bryta t.ex. en servis.

Även säkringselementen är bra atr spara vi ev byten.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Sidan laddades på: 0.234 sekunder