Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476

Felsöka Global-skena

29 apr 2013 18:18 #1 av Billan
Hej hej Hallå...

Ska åka på en felsökning i lägenhet imorrn som jag var med och byggde för cirka 1,5-2 år sen har jag för mig...

Kunden säger att det "surrar" om armaturerna som är anslutna i globalskenan i sovrummet.

Armaturerna är av modellen CB-500 50W som dimras med en Eltako tryckknappsdimmer 400W. (de sitter totalt ett 20-tal sådana armaturer i hela lägenheten)

Kunden har själv provat byta armaturer från t.ex hallen, där det inte surrar om dom, till sovrummet, men utan lyckat resultat. Surret består.

Nån som vet vad surrandet kan bero på?

Glapp i anslutningarna? Dimmer börja säga upp sig?

/ B

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

29 apr 2013 18:49 #2 av David olsson
Svar från David olsson i ämnet Felsöka Global-skena
Säker på att det är armaturerna och inte dimmern som surrar?

Sjöhaga EL AB

29 apr 2013 19:09 #3 av Billan
Svar från Billan i ämnet Felsöka Global-skena

David olsson skrev: Säker på att det är armaturerna och inte dimmern som surrar?

Jag har inte vart där en sen Surrandet uppstog, ska dit imorrn å kolla läget.

Tänkte ba kolla läget med fluxio-folket först om dom hade nån susning...

Men jag har nog nån dimmer som ligger å skramlar i bilen som jag tänkte skruva dit och kolla hur de låter efter de ;)

29 apr 2013 19:20 #4 av Patrik Hedlund
Du kan ju skruva loss tändtråden och koppla ihop med fas och då se om det är dimmern eller inte. Lite enklare än att skruva dit en ny dimmer. :)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Följande användare sa tack: puttrix

Sidan laddades på: 0.059 sekunder