Hej alla ni som läser denna blogg:) . Jag är en svensk tjej som studerar på EAL i Danmark. Jag sitter och skriver på mitt BA projekt som handlar om passersystem på den svenska marknaden. Eftersom dessa passersystem vanligtvis installeras av elektriker, så är era svar relevanta för min problemställning. Mitt frågeformulär är givetvis anonymt och tar bara ett par minuter att utfylla. Jag ska lämna in mitt projekt den 5 Januari, så fram till i slutet av denna månad får ni gärna svara. Jag hoppas jag får ihop minimum 100 svar som jag behöver för att få undersökningen godkänd. Tackar så hjärtligt på förhand
Jag har försökt kvalificera mitt frågeformulär så bara dem som jobbar med passersystem som återförsäljare eller dem som kan vara intresserade av att köpa ett passersystem kan svara på frågorna. Jag vill ju inte ha okvalificerade svar ifrån Sven Svensson som jobbar på ICA Det är för att jag endast vill ha svar ifrån en potentiell målgrupp som ska utvärderas i mitt projekt. Men det är kanske klumpigt skrivet av mig. Ska ändra formuleringen. Tack för info
Nu har jag ändrat det lite men jag kan inte göra om frågan för mycket, för då passar det inte in i min problemställning i mitt projekt som jag skriver. Men tycker att det framgår lite bättre nu att det är personer i byggbranschen, personer som eventuellt installerar passersystem och liknande säkerhetsprodukter som jag vill ha svar ifrån
"Hur länge förväntar du att ett passersystem med tillhörande utrustning
(såsom porttelefoner och CCTV kameror) ska fungera innan det måste bytas ut?"
På denna svarade jag utifrån att det gällde själva passagesystemet som är den stora kostnaden
därmed man förväntar sig en längre hållbarhet.
Då det i sammanhanget inte kostar så mycket att byta ut en IP-kamera som man byter ut tidigare just för att utvecklingen går så fort framåt med bättre/stabilare optik/funktioner.