Schneider SeeTool

09 nov 2011 21:30 #1 av Rikard Ågren
Jag skapar en ny tråd om det här programmet

Är det någon här som har använt det?

Jag försöker göra en liten anläggning men jag hittar inga lösningar för att styra värme/kyla eller markiser, enbart belysningsstyrning (rörelse, dim, master/slave) Var får man tag på nya "lösningar"? Hittar inga på Schneiders download-sida

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 jul 2020 10:43 #2 av Mattias Lilliesköld
Kom du fram till någon lösning kring detta? Är i samma sits, hittar inte längre några "lösningar" / "recept" hos Schneider - verkar helt bortstädat från webben

03 aug 2020 07:06 #3 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Schneider SeeTool
Jag tror vi kan stryka SeeTool ur historien. Det var ju ändå nästan 10 år sedan jag skrev det där inlägget Mattias :) Jag minns inte ens vad man hade programmet till?

Projektledare el, styr och automation

03 aug 2020 22:54 #4 av Mattias Lilliesköld
Jag använde det sist 2013 och trodde jag sparat alla PDF:er men icke ;-) Det var ett gäng "best-practice" / exempel som Schenider tagit fram för olika KNX tillämpningar med deras produkter - nyttjade dessa i en installation som nu blivit utökad men inte minns jag varför vissa saker var som det är ;-)

Hittade dock informationen på Danska så det går nog klura ut hur det hänger i hop ( www.knx-portalen.dk/loesninger ). Denna är dock nyare då SpaceLynk är med så det kanske finns något matnyttigt där för er andra.

Sidan laddades på: 0.047 sekunder

Senaste foruminlägg