Problem med Dali-gateway och Zennio TMD Square

19 jul 2018 11:23 - 19 jul 2018 11:23 #1 av Patrik Hedlund
Hej!

Jag håller på att färdigställa en anläggning där jag monterat Schneiders DALI-gateway och Zennios TMD Square tryckknappar. Dock har jag problem med att dimra.
Jag kan endast dimra ner, ej dimra upp.

Jag har testat dimra en dimmeraktor-kanal och då har det funkat bra. Har även testat ställa in i DALI-gatewayen att man ska kunna tända från släckt tillstånd genom att dimra upp. Då har det funkat att dimra upp, men så vill man ju inte ha det.
Testade knyta en Exxact Tryckknapp och då gick det prima att dimra.

Någon som varit med om samma problem?
Walltins har semester till den 23/7. Kan därför ej ringa dom.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 jul 2018 06:51 #2 av Marcus Lundström
TMD knapparna vill ha statusvärde från dimmern. Kolla det så funkar det nog.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

21 jul 2018 18:53 #3 av Patrik Hedlund
Pinsamt, men mycket riktigt. Det löste problemet. Har råkat knutit Dimvärde i stället för Dimkvittens till knappen. :blush: :smack:

Tack för hjälpen!

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 jul 2018 04:38 #4 av Eric Lander
Jag har en helt ny DMX decoder med 32-kanaler om någon är intresserad hade tänkt ett OLED hav men bara sladdarna kostade över 10.000 kr det blev lite för mycket. Har bara själva decodern utan OLED-belysningen vet inte vad jag ska göra med den längre.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 jul 2018 04:39 #5 av Eric Lander

Eric Lander skrev: Jag har en helt ny DMX decoder med 32-kanaler om någon är intresserad hade tänkt ett OLED hav men bara sladdarna kostade över 10.000 kr det blev lite för mycket. Har bara själva decodern utan OLED-belysningen vet inte vad jag ska göra med den längre.


Tar gärna emot förslag då jag är sugen på att få igång den men just nu känns det i princip omöjligt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 jul 2018 05:00 #6 av Eric Lander
Den kräver först ett j@kla kablage var kan man köpa det billigast? Jag trodde jag skulle få en komplett ljusstudio :) men det blev bara boxen som legat i paketet sen jag fick den.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.044 sekunder

Senaste foruminlägg