Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
KNX Tryckknapp/Rumskontroller med inbyggd närvarosensor?
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660 06 dec 2017 18:36#1av Ronnie Lidström
Rutab har en platt sak för inbyggnad, PD11. Dock inte anpassad för dosa, men man kan väl sätta typ en spotlåda ovan? Finns säker fler fabrikat med slimmade pirar
Har sett en som man kunde sätta dold också, minns inte vad den hette dock?
I badrum måste detektorn sitta över duschen eftersom den inte tar genom glasväggarna. Har gjort några sådana installationer men de flesta tycker bara att det är irriterande när ljuset släcks då de sitter och långbajsar.
Marcus Lundström skrev: I badrum måste detektorn sitta över duschen eftersom den inte tar genom glasväggarna. Har gjort några sådana installationer men de flesta tycker bara att det är irriterande när ljuset släcks då de sitter och långbajsar.
Hade varit kul att se detta i ett förfrågningsunderlag, typ "Belysningen skall inte släckas vid eventuellt långbajsande"
HF 180 i KNX-utförande är en multisensor som är försedd med rörelsensor, luftfuktighetsgivare och temperaturgivare. Den avsedd för väggmontage i apparatdosa
Kan det vara någonting? Var förbi en kille från KHS och visade upp bla den för ett tag sen. Verkade rätt trevlig.
utan knx tycker jag bästa lösningen är rörelsevakt på spegelskåpet, resterande belysningsspottar på dimmer, slocknar då inte när jag är på toa, däremot när jag duschar. tänder sällan spottarna