LED drivdon med anslutning direkt till KNX-bus?

04 dec 2017 10:09 #1 av Ronnie Lidström
Finns detta? Helst små 350mA drivdon för apparatdosa med 230V anslutning samt KNX-bus. Hade underlättat vid installation av små spottar i fönstersmygar osv.

Det enda jag hittar är denna från Zennio www.walltin.se/dimmeraktorer/konstantstrom-dimmer/lumento-c4/

Men den måste man mata med 12-30V DC samt så är det ju svårt att rymma den i en dosa :rulla:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 dec 2017 06:57 #2 av Marcus Lundström
Har jag aldrig sett, har ändå sonderat KNX-jungeln ganska väl. Finns små dali-drivdon som kräver pung-dosa, men kör du inte dali i huset så är det ju inte till någon hjälp.

05 dec 2017 07:16 #3 av Alexander N
Gissar att du vet om det men det finns numera 230v dimbara 350ma /700ma puckar upp till 12w så kan du montera en vanlig dimmeraktor i centralen. Slipper du blanda ihop knx och 230v ute i anläggningen dessutom.

05 dec 2017 19:50 #4 av Ronnie Lidström
Alexander: Jo, har sett att det finns små från Designlight och Hide-a-lite. Men finns det upp till 12W? Eller är det 700mA kanske?.

Går ju sätta en "pung-dosa" så ryms ju lite mer.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

06 dec 2017 06:23 #5 av Alexander N
Ett problem jag haft innan med att dom varit för svaga men Zebra har kommit med 2st 6-12w, negativa att det är minst 5 Dot på en då. E: 7980927/28
Följande användare sa tack: Ronnie Lidström

14 dec 2017 11:25 #6 av Mikael Hallonqvist
Finns ju Hide a Lites Jolly Round med 1-10v ingång.

Sidan laddades på: 0.046 sekunder