Forum
Elbranschen
Teknik
SMS-sändare till KNX?
SMS-sändare till KNX?
Mindre
Mer
Inlägg: 3484
Tack mottaget: 613
Mindre
Mer
Inlägg: 1705
Tack mottaget: 185
Mindre
Mer
Inlägg: 3484
Tack mottaget: 613
14 sep 2017 17:34 #3
av Ronnie Lidström
Rikard: Frågade en på ABB. Han säger att den förvisso går att köpa men att det är en gammal produkt som han inte rekommenderar.
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Mindre
Mer
Inlägg: 1705
Tack mottaget: 185
14 sep 2017 19:10 - 14 sep 2017 19:11 #4
av Rikard Ågren
Vad är syftet med smset?
Är det bara en notifikation på en särskild händelse så går det ju bra med en vanlig standard sms-sändare kopplad till en utgång.
Mer avancerade sms ska gå att fixa med Schneider Homelynk eller LogicMachine men då börjar nivån bli ganska hög och priset drar iväg
Annars är nog email det enklast om det är lite mer information du vill få iväg. Finns ju tjänster som omvandlar till SMS
Den här kan maila:
www.mdt.de/download/MDT_TM_IP_Interface_02%20.pdf#page14
Projektledare el, styr och automation
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Mindre
Mer
Inlägg: 3484
Tack mottaget: 613
15 sep 2017 13:49 - 15 sep 2017 13:52 #5
av Ronnie Lidström
Tanken med att skicka SMS istället för via app/mail är att det känns säkrare för larmer osv..
Men man kan ju alltid skicka enkelt sms med en
billig gsm-modul från Acandia
(med inbyggd batteribackup) och sen skicka mer utökad information via app/mail :stubben:
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Mindre
Mer
Inlägg: 1705
Tack mottaget: 185
15 sep 2017 15:59 #6
av Rikard Ågren
Jag misstänker att IP gränssnittet från MDT inte blir så mycket dyrare
Projektledare el, styr och automation
Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.
Forum
Elbranschen
Teknik
SMS-sändare till KNX?
Sidan laddades på: 0.039 sekunder