SMS-sändare till KNX?

14 sep 2017 09:12 #1 av Ronnie Lidström
Finns det någon lämplig sådan? Hittar inget vettigt när jag googlar

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 sep 2017 12:01 #2 av Rikard Ågren
Vet inte riktigt hur den här funkar men det kanske kan vara något. Ring ABB och fråga om den fixar det du vill

library.e.abb.com/public/443703429edb492..._2CDC510042D0201.pdf

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 sep 2017 17:34 #3 av Ronnie Lidström
Rikard: Frågade en på ABB. Han säger att den förvisso går att köpa men att det är en gammal produkt som han inte rekommenderar.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 sep 2017 19:10 - 14 sep 2017 19:11 #4 av Rikard Ågren
Vad är syftet med smset?

Är det bara en notifikation på en särskild händelse så går det ju bra med en vanlig standard sms-sändare kopplad till en utgång.

Mer avancerade sms ska gå att fixa med Schneider Homelynk eller LogicMachine men då börjar nivån bli ganska hög och priset drar iväg

Annars är nog email det enklast om det är lite mer information du vill få iväg. Finns ju tjänster som omvandlar till SMS
Den här kan maila: www.mdt.de/download/MDT_TM_IP_Interface_02%20.pdf#page14

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 sep 2017 13:49 - 15 sep 2017 13:52 #5 av Ronnie Lidström
Tanken med att skicka SMS istället för via app/mail är att det känns säkrare för larmer osv..

Men man kan ju alltid skicka enkelt sms med en billig gsm-modul från Acandia (med inbyggd batteribackup) och sen skicka mer utökad information via app/mail :stubben:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 sep 2017 15:59 #6 av Rikard Ågren
Jag misstänker att IP gränssnittet från MDT inte blir så mycket dyrare

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.039 sekunder