Någon som vet om detta finns? Jag har vid flera tillfällen varit i behov av detta. Alltså en snygg apparat som man kan placera infälld i en apparatdosa för att ställa in avresetid.
Liknande denna fast utan uttag och för infällnad.
Om det inte finns så tycker jag att någon borde uppfinna det!
Har själv oxå letat efter nåt liknande utan resultat. Som sagt så är dom ju allt annat än vackra dom där..
Det lutar åt en Exxact timer i dagsläget istället.
Nu är jag åter igen i behov av detta. Alltså en enhet för programmering avresetid som går att sätta infälld i en apparatdosa (som styr vanlig uttag ute).
Jag tänkte att jag skulle kunna kapa till Garos "MEL" så den ryms i en Elko kombiram men kretskortet innanför är tyvärr för stort. Dessutom har denna olika tillkopplingstid beroende på temperatur. Detta skulle ju då också behöva kopplas bort
Inget svar på din direkta fråga, men en MEL-kommentar som säkert någon kan ha nytta av någongång:
Jag har två MEL monterade hemmavid - och jag har 'trimmat om' temperaturstyrningen på det uttaget som jag själv använder...ville ha kupén lite varmare och avisningen lite effektivare på våran kombicontainer [sambons lillebil som hänger i det andra uttaget klarar sig bra med originalvärdet].
Det var rätt enkelt när man väl hade bestämt åt vilket håll temperaturkurvan lutade för den monterade termistorn*: Stigande resistans med fallande temperatur. Resistansvärdet ökar ca 20kΩ mellan +10° och -10° utetemperatur - så en inlödd serieresistor med 10-12kΩ flyttar kurvan till ca 10 grader 'kallare'... Som jag mätte så fick jag följande MEL originalvärden:
+9° var ~18kΩ
+2° var ~22kΩ
0° var ~28kΩ
-5° var ~30kΩ
-10° var ~38kΩ
-15° var ~56kΩ
*Den lilla blå kulan på ben som sitter i ytterkanten av kretskortet, till vänster på Ronnies bild...
Ronnie Lidström skrev: Någon som vet om detta finns? Jag har vid flera tillfällen varit i behov av detta. Alltså en snygg apparat som man kan placera infälld i en apparatdosa för att ställa in avresetid.
Liknande denna fast utan uttag och för infällnad.
Om det inte finns så tycker jag att någon borde uppfinna det!
Jag har påpekat detta till Garo. Sätta upp dessa på en modern kåk är no no enligt kunderna.