Det jag saknar är belysning av "stolparna" av spisen. Alltså till höger och vänster om brasan. Tyvärr vet jag inte hur man ska ta sig dit med kabel på ett snyggt sätt.
Man kan ju putsa in två små RK 0,75 i tegelstensfogen hela vägen ner och sätta en LED-strip under kanten på stenskivan. Eller två fasta Pluto med upl-ram. (Om de ryms. Svårt att se hur långt stenskivan sticker ut)
Stenskivan sticker ut 25 mm runt hela, hade också tankarna på att putsa in ett par snokar men då tegelstenarna ligger om lott så tror jag att dels jobbet (att det inte är rakt upp bara) och den fräscha fogen kommer skrika ut. Övrig fog gjordes 1980. Iofs en sida av spisen går man bara förbi i nödfall där kanske man skulle ta och spåra lite!
Men det känns som att det hade varit pricken över I:et!
Jag jobbade idag och bl.a. kopplade upp ett drivdon och en fast Pluto 1,2 W och höll upp mot en vägg och olika föremål för att se vilken effekt man fick. Upptäckte att man är tvungen att sätta en vinklingsbar Power-LED och typ 10-15 cm ifrån väggen för att få rätt effekt, men du verkar ju ha löst det som jag tänkt innan (fast och nära väggen) och fått ett bra släpljus. Händigt.
Patrik Hedlund skrev: Jag jobbade idag och bl.a. kopplade upp ett drivdon och en fast Pluto 1,2 W och höll upp mot en vägg och olika föremål för att se vilken effekt man fick. Upptäckte att man är tvungen att sätta en vinklingsbar Power-LED och typ 10-15 cm ifrån väggen för att få rätt effekt, men du verkar ju ha löst det som jag tänkt innan (fast och nära väggen) och fått ett bra släpljus. Händigt.
//Patrik
Det är dom ställbara pluto:na som sitter vid spisen, fruktansvärt roligt att leka med ljus. Provlös en tapet med lite mönster /skrovlig nerifrån och upp. Det blev riktigt coolt!
Funderar på om det skulle vara snyggt med hålkälslist som man sänkte ner lite från taket och la en led strip ovan. någon som provat?
Nja, jag ska åka till Italien och ska dels ta tid från min tidbank då så jag passade på och jobbade en dag extra för att öka på mitt tidbank-saldo. Dessutom är det ju kul också, en kåk som rustas/byggs ut.