Här kommer lite bilder från ett av de senaste köken jag har gjort. Dock finns det inte bilder på allt som är gjort. Är även lite brytare och uttag och två möbelspottar i en liten hall installerat plus två centralbyten.
De två spottarna närmst styrs över egen tryckknappsdimmer. Är ovanför en liten "bardel" så att man kan släcka ner alla andra spottar och bara ha de tända och nerdimrade om man vill sitta och ta ett glas vin eller något.
LED-spottar medföljande från köksleverantören.
Efter rekommendation från Ronnie så är
denna
satt i fönstret.
Så här gjorde jag installationen för fönstersmygspottarna. Borrrade hål snett upp och spårade bort till en dosa som jag högg in i väggen. Slang den biten och sedan en slang bort till kopplingsdosan ovanför strömbrytaren. Fiskade in trådarna och gjorde seriekoppling i dosan och kopplade in med en doskonverter som fick hamna i dosan. Samma princip vid altandörren. Doslocken smälte in väldigt bra på tapeten.
Mats Persson skrev: Ser bra ut!
Får man fråga hur många timmar du lagt ner på den renoveringen?
Tack! Ca 100 timmar. Men då har det som sagt gjorts lite mer också som 2 centralbyten, felsökning jordfel, utbyte av FK och brytare för en lampa i källare m.m. Timmarna bara springer iväg när man har roligt.