Ytterbelysning på fjällstuga

05 mar 2017 10:25 #1 av Patrik Hedlund
Har monterat lite ytterbelysning på mina föräldrars fjällstuga i Härjedalen.

Framsidan med 2 st Westal Illusion Reko på sidorna och en Easyform Delta mini vid dörren.
Med facit i hand så kanske man skulle satt två spottar i taket på farstukvisten i stället, men..




Baksidan har jag satt tre stycken Zebra-armaturer som egentligen är Westal Illusion kub. Lite ljussvagare, men samtidigt halva priset ungefär. Dessa går att ställa spridningsvinkeln både uppe och nere oberoende av varandra.




På den högra långsidan har jag ingen bild på, men jag tänkte att jag ska ta en bild och redigera in här vid ett senare tillfälle.
Där finns det en vägg som är ca. 2 m där jag tänkt montera någon armatur för att lysa upp den med någon cool effekt.

T.ex. någon av dessa armaturer eller dyl.

www.hidealite.se/Produkter/Utomhus/Vagg/...ml?variantId=1230294

Westal hade en armatur förut som lyste åt fyra håll, men kan inte hitta den nu.

På den vänstra långsidan tänkte jag inte ha någon belysning på alls, där finns det två ganska stora fönster som det lyser ut från spottarna i fönstret. Kan lägga ut en bild sen.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall
Följande användare sa tack: Ronnie Lidström, Bo Siltberg, Henrik Franzén, Joel Ingolf, Marcus

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 maj 2017 18:59 #2 av Joel
Svar från Joel i ämnet Ytterbelysning på fjällstuga
Riktigt snyggt! Passar in riktigt bra på stugan, kan hålla med dig om att två spottar i taket på farstukvisten hade gjort sig lite bättre. Men jag tycker det blev bra med den armaturen du satte också.

Vad heter zebra armaturerna? Jag sökte och försökte hitta de men kunde inte hitta något.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

31 maj 2017 10:27 #3 av Ronnie Lidström
Snyggt Patrik!

Har du gjort nåt häftigt inne i stugan?

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.280 sekunder

Senaste foruminlägg