Gjorde lite belysning för ett bra tag sedan.
Knåpade lite och gjorde om efter förra elektrikern som varit där och dragit matningar till carport och förråd.
Jag behövde ju en styrd fas och fick således byta kabel ut från central. I centralen satte jag ett Ur Theben 601 och på carporten plockade jag bort 3 tidslösa porslinsglober och satte upp ett par 'noname' armaturer som de flesta lågpris affärer säljer mm. Faktiskt rätt så bra Nerljus för en billig peng. De går att hitta från ca 150kr och uppåt verkar det som.
I förrådet så satte jag trafo till Ledsen i stenmuren. Väldigt svårt att få dessa bra på kort dessvärre. Byggde mig ett lite kopplongsutrymme och satte dit en hilalucka där man kommer åt trafo och kabel ut mm. På förrådet sitter det även här 2 st armaturer som styrs via samma ur från centralen. Jag gjorde givetvis om Elen helt i förrådet då kunden skulle isolera. Dock inga bilder.
www.hidealite.se
verkar vara nere för stunden så kommer inte ihåg redigt vad de heter men återkommer med det.
En smaksak men själv sätter jag oftast armaturerna på ca. 4/5 av dörrens höjd. Vilket är ca. 1700 över mark. Tycker jag blir bäst oavsett armatur.
Du har också olika höjd på armaturerna på förrådet, jag brukar hålla samma.