Hur är det med mörtögon, fungerar det bra att skarva mångkardelig kabel med dom, eller blir det dålig kontakt. Det står ju Solid wire på 3Ms hemsida. Jag ska skarva kablar som är förmonterade på magnetkontakter MK 240, till EKKX.
Om det handlar om tunna fler-/mång-tådiga så kan man ju skala upp och vika dubbet innan man pressar ihop mörtögonen.
Ronny: 3M har två modeller, en som markkablarnas trådar inte går in i.
Ska man koppla trådarna där det finns plats tycker ja Wago222 känns som praktisk/tillförlitlig lyx-lösning (dessa använder jag ofta när olika kabeltyper ska kopplas ihop)
Det är i mitt eget hus jag ska installera larmet. Jag tänkte fuska lite grann och skarva kablarna bakom fönsterfoderna, för att slippa dosor. Man kunde ju även borra större hål och ha adaptrar till magnetkontakterna, men jag tyckte inte den varianten var tillräckligt bra heller.
Johan Runesson skrev: Det är i mitt eget hus jag ska installera larmet. Jag tänkte fuska lite grann och skarva kablarna bakom fönsterfoderna, för att slippa dosor. Man kunde ju även borra större hål och ha adaptrar till magnetkontakterna, men jag tyckte inte den varianten var tillräckligt bra heller.
Denna är inget alternativ?
Ingen höjdare att ha skarv bak listerna.
MK142