Tja.
Håller på och kopplar in ett larm här hemma.
Jag håller normalt inte på med inkoppling eller programmering av larm men någongång kanske man ska lära sig?
iaf. Jag läste att jag kunde dra ett relä via AUX +, AUX - och PGM1, PGM2.
[attachment:1]WP_20161110_16_05_49_Pro.jpg[/attachment]
Har ett NO relä som jag tänkte använda till att dra manövern till belysningen. Går det att programmera så att Relät inte kan dra om larmet är i larmat eller larmar utan endast när det är avlarmat? Hur blir det om man rycker bort relät?
Funktionen ska ju vara att vid larmat/larm så ska belysningen inte gå att tända och man ska inte kunna rycka bort reläet(sen om man fysiskt kopplar om manövern kommer man aldrig ifrån dessvärre.)
imgur.com/3NGGYfW
På min siren slinga så är den övervakad på Bel+ och Bel- via ett motstånd som sitter i sista sirenen. Men kan man nyttja sab kontakten och lägga in den någonstans eller tvingas man ta en sektion för det isf?
imgur.com/0hZ4B1d
Jag har även en GSM uppringare som jag inte helt har förstått mig på. Jag fick nämligen inga papper på den.
Dvs hur kopplar jag ihop mina två kort? Ska man även ha sab på detta? eller styrs det i sin egna värld? Om annars hur löser man det isf?
[attachment:2]WP_20161017_16_59_30_Pro.jpg[/attachment]
imgur.com/avRYD3G
imgur.com/cUmCqM0/
[attachment:3]WP_20161017_16_58_52_Pro.jpg[/attachment]
Sista frågan då.
ang ett köp av simkort eller avtal till larmet.
Vad är bäst?
refilkort där man måste plocka ur kortet en gång om åren och ringa ett samtal för att hålla det aktivt och komma ihåg att fylla på pengar?
Avtal för 29-39?kr i månaden?
Vad finns det för funktioner som man kan nyttja. Går det att skicka kvittens när någon specifik användare har larmat av/på? eller vad finns det för funktioner som man kan nyttja?
Jag har tyvärr inte tillgång till fast bredband.