Tips på vatten/fukt detektorer och branddeckare

08 jun 2015 08:40 #1 av Emil Eppellepptikkern
Jag har precis monterat ett Siemens SPC 4320 larm hemma. Tänkte jag skulle komplettera med lite rökdeckare, värmedeckare och vatten/fuktdetektorer.

Då vill jag gärna ha tips på några deckare som är ett bra pris på och inte ser allt för fula ut.

Vatten/fuktdetektorer hade jag tänkt lägga under diskmaskin, kyl/frys och golvvärme fördelarna. Tips på några bra?

Den som aldrig gör fel, gör oftast ingenting.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 jun 2015 20:08 #3 av Viktor H
www.utcfssecurityproductspages.eu/HQ/pro...at_2=112&cat_3=15105

Tycker UTC's detektorer har ganska snygg design, finns både rök-, värme- och kombinationsdetektorer med reläutgång.

09 jun 2015 18:48 #4 av Emil Eppellepptikkern
Fina deckare. jag kikade på Kamic's grejer, www.storel.se/rokdetektor/kamic-security...ckel/product/6302382

Någon som provat dom och sett det i verkligheten?

Vart köper jag UTC? såg fina ut men verkar dyra?

Den som aldrig gör fel, gör oftast ingenting.

10 jun 2015 20:44 #5 av Torbjörn Forsman
Om man är ute efter att täcka ett större område med värmedeckare så kan man sätta upp en värmekänslig fiber för att övervaka ett stort område med bara en "burk". T ex new.fiberson.se/index.php/products/ulrica-system . Det kanske blir i dyraste laget för en liten villainstallation, men det beror ju också på hur många vanliga värmedeckare den kan ersätta. Ett typiskt användningsområde för brandövervakning med fiber är annars skolor som besväras av anlagda bränder mot fasaden, där är det lätt gjort att dra en fiber längs med takfoten runt hela byggnaden. Man har också använt dem för att övervaka transportörer för eldfängt material där det är stor risk för varmgång i lager mm, t ex i biobränsleanläggningar.

Was man sich nicht erklären kann, sieht man als Überspannung an.

24 jun 2015 14:18 #6 av Rikard Svensson
UTC´s produkter köper du från Solar och nej de är inte så dyra utan ligger i samma segment som de andra som är godkända produkter av SBSC.
Och en annan fördel att du kan testa brandreläet med en stark magnet.
DP721R rökdetektor
DB702 sockel

Behörig Ingenjör - Inbrottslarm

Sidan laddades på: 0.106 sekunder