Siemens SPC

20 apr 2015 05:30 #1 av Mikael Dalåsen
Hallå!

Jag har i dagsläget en 4320 central, nu är det så att jag behöver en larmöverföring klass 2.
Hur löser jag detta bäst? Då den inte är godkänd i sig. Funkar det med att sätta i ett PSTN modem och sen en godkänd uppringare? I första hand ska det vara IP och GSM som backup. Tips på vilken sändare som är bra och inte svindyr mottages tacksamt!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 apr 2015 13:00 #2 av Viktor H
Svar från Viktor H i ämnet Siemens SPC
Har inte koll på om SPC's IP-larmsändare är godkänd i klass 2, men är den det så kanske det kan vara ett alternativ? Och komplettera med GSM-modem för reservväg...

Annars är Dualtechs IP-sändare fina :)
T.ex. DALM 5000

21 apr 2015 14:23 - 21 apr 2015 14:24 #3 av Patrik Nilsson
Svar från Patrik Nilsson i ämnet Siemens SPC
Siemens SPC 4320 är väl numera godkänd larmklass 2. Så det bör bara vara att tuta och köra med den inbyggda larmsändaren.

(En uppgradering av firmware kanske krävs)

21 apr 2015 23:19 #4 av Peter
Svar från Peter i ämnet Siemens SPC
Det rinner iväg i pris då det skall vara både IP och GPRS/G3,
De flesta brukar ha GPRS/G3 som huvudkanal och IP som reserv.

23 apr 2015 15:34 #5 av Mikael Dalåsen
Svar från Mikael Dalåsen i ämnet Siemens SPC
Det är bara till Rapid larmcentral som den är godkänd, så det går tyvärr inte då kunden har "fel" LC.
Det är ju inte så billigt tyvärr, men bara det är hyfsat lätta grejer som funkar.

23 apr 2015 16:01 - 23 apr 2015 16:02 #6 av Patrik Nilsson
Ok, fick för mig att fler LC än Rapid hade tillkommit. Dock verkar ju så inte vara fallet. :(
Jag kan rekommendera Airborne DC Dual-E från Addsecure (fd. Safetel). Väldigt lättinstallerad larmsändare.

Jag undrar vad som menas med följande sbsc-certifikat jag hittade? Kan man koppla SPCn mot mot Multicom tro som sedan skickar vidare larmet till någon av LC i pdf:en?

This message has an attachment file.
Please log in or register to see it.

27 apr 2015 09:40 #7 av Mikael Dalåsen
Eller kan det vara så att SPC 4320 har blivit godkänd nu? Såg att pdf:en va daterad 23/4, så det är efter att jag kollade.
Får nog kolla upp detta, kanske slipper greja med sändaren om den blivit godkänd nu!

Patrik Nilsson skrev: Ok, fick för mig att fler LC än Rapid hade tillkommit. Dock verkar ju så inte vara fallet. :(
Jag kan rekommendera Airborne DC Dual-E från Addsecure (fd. Safetel). Väldigt lättinstallerad larmsändare.

Jag undrar vad som menas med följande sbsc-certifikat jag hittade? Kan man koppla SPCn mot mot Multicom tro som sedan skickar vidare larmet till någon av LC i pdf:en?

29 apr 2015 12:32 #8 av Mikael Dalåsen
Har tagit upp detta med siemens... de visste inte själva, de ringde då till SBSC, som heller inte kunde svara på detta... så de skulle återkomma...

29 apr 2015 14:19 #9 av Patrik Nilsson

Mikael Dalåsen skrev: Har tagit upp detta med siemens... de visste inte själva, de ringde då till SBSC, som heller inte kunde svara på detta... så de skulle återkomma...

hmm... :unsure: :rulla:

24 jun 2015 14:04 #10 av Rikard Svensson
Svar från Rikard Svensson i ämnet Siemens SPC
Det absolut smidigaste är att använda en PSTN-modul och sätta en Safetel där du använder den simulerade telefoningången.

Behörig Ingenjör - Inbrottslarm

Sidan laddades på: 0.056 sekunder

Senaste foruminlägg