Har fått i uppdrag av min nya chef att sätta dörröppning med tagg på vissa dörrar då det visat sig att det är lite väl mycket obehörig trafik. Kodlåsen som sitter idag är tämligen värdelösa då koderna har haft en tendens att sprida sig okontrollerat.
Hittade en kortläsare som hette ENKEL hos Malux. Om jag förstod det rätt gick det att köra med bara kortläsaren och tagg för att styra magnetlåset, men den var även gjort så att det gick att koppla ihop flera dörrar för enkel översikt/styrning (vilket känns bra om man vill ha ett komplett passagesystem i framtiden). Någon som har erfarenhet av det systemet eller finns det bättre/billigare?
Jag har satt Malux enkel på en dörr och det fungerade perfekt. Väldigt enkel att lägga till kort/tagg, lite svårare att radera borttappade kort/tagg.
Tror inte priset skiljer hemskt mycket mot teletec´s paxoton kit som är mer ett riktigt passersystem. Men då är man beroende av en PC för att lägga till användare osv.
Jag har bara erfarenhet av Bewator Entro men det är ju ett lite större system. Har ingen erfarenhet av att sköta det, bara installation vilket är mycket enkelt, en bussledning som går runt till alla portar/dörrar
Entro har jag kopplat in en gång, lite bökigt med dörrcentral vid varje dörr + centralenhet.
Nu är det bara 5st dörrar i tre olika byggnader som ska kopplas in, men det kan säker bli aktuellt med komplett system i framtiden.
Teletec´s paxoton måste jag kolla upp närmare , det låter intressant.