Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476

Badrumsfläkt Klimat K7

11 jan 2017 17:51 #1 av Ludvig
För er som är intresserade och installerar badrumsfläktar i arbetet, så tycker jag ni ska titta på en fläkt som funnits på marknaden sen oktober 2015.

Fläkten är förprogrammerad, och har 7 fläktar i 1.
Funktioner som finns är grundflöde, närvarosensor, automatisk fuktstyrning, vädringsfunktion samt termostat för värmeförflyttning.
Vilket program man vill ha väljer man enkelt under täcklocket på fläkten.

Fläkten är lätt att installera med gott om plats vid inkoppling. Den är även förberedd för utanpåliggande kabel, så inget klippa eller fila behövs.

Bra tryckförmåga (48 Pa), låg energiförbrukning (max 3W), tyst mm.

Jag misstänker att Ronnie kommer läsa detta, och skulle vara tacksam om du tittade på fläkten och gav oss ett utlåtande här.

För mer info och även en film om hur fläkten är uppbyggd och dess funktioner, titta på www.klimatfabriken.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

11 jan 2017 18:24 - 11 jan 2017 18:25 #2 av Rikard Ågren
Det råkar inte vara samma Ludvig Jonson med titeln Regionsäljare på företaget i fråga?

Redovisa gärna din koppling till företaget om du gör reklam

Projektledare el, styr och automation

11 jan 2017 20:32 #3 av Ludvig
Svar från Ludvig i ämnet Badrumsfläkt Klimat K7
Glömde visst signatur :)
Jo, jag är Ludvig och regionssäljare. Trodde nästan det framgick av texten, men det var inte meningen att dölja.
Kul iaf att du intresserade dig och kikade på hemsidan.
Hann du få någon annan uppfattning?

Med vänlig hälsning,
Ludvig
Regionssäljare Klimatfabriken

11 jan 2017 21:25 #4 av Robin Strandberg
Jag såg denna fläkt som hastigast på en mässa förra året och tyckte den kändes väldigt genomtänkt.
"Jord-parkeringen" är helt klart min favorit. En ganska onödig funktion som visar att det mesta är genomtänkt både en och två gånger. :tummeupp:

Projekt & Servicetekniker
Niko Home Control

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
11 jan 2017 21:30 #5 av Mikael Malmgren
Jag har installerat en och skall sätta in en till när nästa badrum blir färdigt. Ån så länge så är jag nöjd med den var lätt att få monterad och driftsatt och verkar göra sitt jobb.

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.

Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

12 jan 2017 08:47 #6 av elmont
Svar från elmont i ämnet Badrumsfläkt Klimat K7
Vilken typ av lager har fläkten?

12 jan 2017 09:16 #7 av Ludvig
Fläkten har kullager från NMB. Hoppas det är svar på din fråga, det är detaljer som jag inte är så påläst om.

12 jan 2017 09:53 - 12 jan 2017 18:17 #8 av Ludvig

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Såhär ser fläkten ut vid installationen. Man ser även "jord-parkeringen" som Robin nämnde.
Enbart fas och nolla ansluts, och sen väljer man program, så sköter fläkten resten.

Bilagor:

16 maj 2017 11:55 #9 av Mikael
Svar från Mikael i ämnet Badrumsfläkt Klimat K7
Har ett litet tag velat pröva denna fläkt. Och idag hittade jag den på Ahlsell! Är det så att den kommer gå att fortsätta köpa via Ahlsell eller var detta bara en tillfällighet?

16 maj 2017 15:57 #10 av Ludvig
Hej John.
Den kommer fortsättas att säljas via Ahlsell. Dock hittar du den inte på deras hemsida, utan enbart i butik för tillfället.
Får jag vara fräck och fråga vilket Ahlsell du var inne på? :)

17 maj 2017 06:26 #11 av Alexander N
Svar från Alexander N i ämnet Badrumsfläkt Klimat K7
Ser intressant ut att prova om den ligger rätt i pris. Men som du påpeka så hittar jag den varken på Ahlsell eller Selga för tillfället och då är det svårt...

17 maj 2017 06:32 #12 av Ludvig
Hej Alexander. Ring till din säljare på Ahlsell och uppge artikelnummer 4000500011 så hittar dom det i sitt system.

Är det någon som har frågor får ni gärna ringa mig direkt.

0736-746136
Ludvig Jonson
Klimatfabriken

23 maj 2017 15:13 #13 av Mikael
Svar från Mikael i ämnet Badrumsfläkt Klimat K7
Blev att jag monterade upp fläkten först idag och måste säga att jag är mycket nöjd. Monterade även upp en Fresh fläkt idag, så hade lite möjlighet att jämföra. Båda skulle anslutas med utanpåliggande kabel. K7 var både enklare, snabbare att installera och ställa in. Dock hade den någon form av skarv som syntes, så Freshen kanske är något snyggare, även om jag tycker K7 såg bra ut annars
Kommer hädanefter både rekommendera och själv välja att montera K7 tror jag:)

Sidan laddades på: 0.147 sekunder