Hockey.

04 apr 2012 18:22 #1 av Magnus H
Hockey. skapades av Magnus H
Nu när en del slutspel kvalspel spelas i norden, kanske vi får någon hockey disukssion igång här.

1. Favoritlag?
2. Bäste spelande spelare?
3. Bästa spelare genom tiderna?
4. Bästa målvakt?

Förklara gärna varför.

Här är min lista:
1. Philadelphia Flyers ( NHL ). Har haft dem som favoritlag sedan ja va liten grabb som samlade hockeykort.
- Vasa Sport ( Finland )
2. Teemu Selänne. Inte bara för att han är från Finland, men kolla killen är 41 år gammal och sitter på mest poäng i sitt lag. Och då har han killar som Bobby Ryan,Ryan Getzlaf med sig.
Pavel Datsyuk kommer på delad plats.
3. Wayne Gretzky, sinne för spel finns det ingen annan som kommer nära. Och kolla NHL's statistik han är överlägsen och kommer nog bli det också. Gretzky hade till och med ett kontor på isen. :tummeupp:
4. Dominik Hasek. Behöver ingen förklaring.:)

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 apr 2012 07:20 #2 av Ronnie Lidström
Svar från Ronnie Lidström i ämnet Hockey.
Är egentligen ingen "sportkille" överhuvudtaget utan följer bara Skellefteå AIK (Hockey).

De är ju i final nu mot Brynäs och har förlorat två matcher, så vi kanske ska prata lite tyst om detta så att inte Gävle-Pöjken Patrik blir så kaxig ;)

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB
Följande användare sa tack: Tobias Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 apr 2012 14:21 #3 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Hockey.
Ja, Brynäs firar ju 100 år i år så då passar det ju bra att de kommer vinna SM också. ;)

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 apr 2012 12:43 #4 av Martin Cargus
Svar från Martin Cargus i ämnet Hockey.
Snyggt med en hockeytråd, de gillar vi! :)

Brynäs vann ju igår igen, så jag tror Skellefteå inte har så stor chans till guldet nu. Jag gillar Silverberg och Järnkrok även om jag inte är någon Gävle-son.

1. Detroit Red Wings. Skönt gäng.. var på en hockeyskola när jag var liten å köpte en Detroit keps för jag tyckte den var snygg, därefter blev jag insatt i dom :)
2. Den här listan kan göras lång, Jag har alltid gillat Kovalev, och när han vill är han helt outstanding, problemet är ju att han inte vill särskilt ofta, men för att citera Wikegård "Han har så mkt talang så det är orättvist."
Men Datsyuk, Lidström, Malkin, Crosby, Stamkos är rätt vassa
3. Gretzky, Lemiux och så törs jag stoppa in Foppa i det facket. Gretzky och Lemiux öste in poäng, men Foppa var stört bra, och spelade dessutom halvskadad, och ändå producerade han mkt poäng, jag tror han har ett snitt på strax över 1 poäng per match i världens bästa liga.
4. Henrik Lundquist, 7 år i rad med 30 vinster eller fler är han ensam om i NHL, och med sina 39 vinster i år är han helt klart grym!

Selänne är grym, men det är ju också lite tack vare han spelar me Ryan, Getzlaf och Perry han gör så mkt poäng.

Om ni inte förstod de så e jag en liten hockeynörd :D

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 apr 2012 14:32 - 15 apr 2012 14:33 #5 av Magnus H
Svar från Magnus H i ämnet Hockey.

Martin Cargus skrev:
Selänne är grym, men det är ju också lite tack vare han spelar me Ryan, Getzlaf och Perry han gör så mkt poäng.


Det går ju att säga om precis vilken spelare som helst ju. o.O Spelar me "han" och "han"..
Det gäller att va på rätt plats vid rätt tid.

Forsberg va bra , jovisst. Men det var också hans spelstil som gjorde att han tog så mycket stryk.
Citerar eran Wikegård här lite: Bra att spela med vilja och känslor, men glöm inte bort teknik och finess.
Spela klokt och håll längre.

Forsberg - -95 till -08 708 Poäng.
Selänne - -92 till ... 1341 Poäng.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 apr 2012 17:20 #6 av Janne Larsson
Svar från Janne Larsson i ämnet Hockey.
En sån här tråd med sådana frågor tenderar att hålla sig väldigt mycket till nu framstående och de som nyligen slutat. De som glöms bort är de som var kanon för sin tid (hade säkert ingen suck med dagens motstånd) samt spelare som är aktiva men inte i ropet för dagen.

Så jag säger rakt av:
1. Färjestad (har hängt med sen jag var liten spoling och såg ett lila lag jämfört med alla andra som var svarta, röda och vita.)

2. Svårt att säga, vissa är kanon för dagen, vissa var kanon förra året och många har varit kanon i flera år och kommer så vara i flera år till. Köra namedropping utefter medias gullungar slår ju olika för varje säsong. Jag gillar slitvargar bättre än poängkungar och framhåller då sådana som bokstavligen käkar puck så som Roger Johansson och liknande spelare.

3. Också svårt, men med tanke på det jubel Salming fick i Canada vid Canada Cup så vill jag nog framhålla att han var bäst för sin tid, sen finns det ju många andra i både modernare tid och tidigare.

4. Här framhåller jag de svenska i det stora hela, Pelle Lindberg, Lundqvist och Gustavsson internationellt men Peter Lindmark nationellt.....vad man än säger om målisar så tror jag bestämt att en av de absoluta toppnamnen genom alla tider är Jarmo Myllys.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 apr 2012 17:53 #7 av Martin Cargus
Svar från Martin Cargus i ämnet Hockey.
Jag menade inte att "klanka ner på Selänne, inte alls. Jag menade bara på att han gör mkt poäng i och med att han lirar med dom som du nämde.. Men han är grym. Såg matchen när Anaheim åkte till Winnipeg nu i vintras och det var första gången han kom tillbaka till Winnipeg efter han blev bortbytt, och han fick stående ovationer, och så fort han fick pucken jublade publiken, medans dom buade ut hans kedjekompisar..

Selänne har ju också det mest svårslagna rekordet i NHL också, 76 mål i sin rookiesäsong.. de säger en hel del om The Finnish Flash

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 apr 2012 20:33 #8 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Hockey.
Kan ju säga att Gävle är en stad med myycket stor glädje och aktivitet spirande just nu. :tummeupp:

Beklagar förlusten, Ronnie.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 apr 2012 03:58 #9 av Magnus H
Svar från Magnus H i ämnet Hockey.
Jag följde faktist med finserien.
Håller varken på något av lagen,
tyckte AIK hade bättre press i bättre spel men finessen var så gott som död.
Brynäs behövdd inte många chanser för att sätta dit puckar medans Aik behövde en del mer.

Brynäs hade mer tekniska spelare med rappare avslut.
AIK's målvakt behövde gå upp ett steg för att va på den nivå ett finallag behöver.

Grattis brynäs.

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
Thomas A. Edison

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

20 apr 2012 06:01 #10 av Ronnie Lidström
Svar från Ronnie Lidström i ämnet Hockey.
Ja, AIK dominerade som vanligt och hade mer skott på mål. Tyvärr är det ju antal mål, inte försök till mål som räknas :side:

Silfverberg är helt enkelt jävligt bra.

Grattis Brynäs och Gävle. Fira 100år och SM-guld samtidigt, kan tänka mig att det är bra stämning :tummeupp:

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 apr 2012 19:55 #11 av Janne Larsson
Svar från Janne Larsson i ämnet Hockey.
Karlstad har lånat ut guldet ett år bara....snart på rätt plats igen :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.075 sekunder

Senaste foruminlägg