Programmet "Uppfinnarna" på TV4

13 dec 2012 19:43 #1 av Janne Larsson
Kollade på Tv nu ikväll och på programmet Uppfinnarna med Martin Timell. Tydligen är det en semifinal och man kan ju tänka sig då att det ska vara vääääldigt bra uppfinningar som är kvar i "striden".
Vad ser jag då??? Jo, en snubbe som har "kommit på" en plåt som man sätter på reglar för att inte spika/skruva i ledningar.....Ok...Timell är helt till sig över denna "uppfinning", juryn lovprisar och någon på en VVS-butik eller liknande anser att det här ska man ha, bör kosta runt 10-15 kr. Alltså alla inkl "snickaren" Timell tycker att detta är en kanonuppfinning, menar vidare på att inget har synts på marknaden.....då undrar jag, har INGEN hört talas om spikskydd???????
Jag bara undrar....vad hände där? Hur kan detta vara en "otrolig" uppfinning av denna snubbe idags datum?? Jag har då stött på spikskydd i många år.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

13 dec 2012 20:01 #2 av Martin
Jag tycker med det bara är skit rent utsagt. Fortsätter de med serien i 3 år så kanske det kommer fram ett par vettiga uppfinningar.

Det enda som jag sett lite snabbt är väl den där ledade spärr nycklen och "nålen" för provtagning annars känns det rätt lamt program överlag.

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 dec 2012 06:47 #3 av Ronnie Lidström
Grundidén på programmet tycker jag är bra. Men det blir ju lätt lite fånigt med Timell i spetsen.

Tycker att det andra liknande programmet som gick för nåt år sedan var bättre, om än inte riktigt samma.. vad hette det nu.. Det satt några "riskkapitalister" och skulle bedöma om deltagarnas uppfinningar/idéer var värt att satsa pengar på.

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 dec 2012 09:50 #4 av Janne Larsson
Ja...det där "Lejonets kula" eller "Dragons den" som orginalet heter var ju betydligt bättre då det inte var bara uppfinningar utan affärsidéer också som bedömdes......lite ironisk att en av dessa riskkapitalister är/var ägare till en bank som kursade nyligen

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 dec 2012 17:02 #5 av Niklas
Draknästet - SVT menar ni

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

14 dec 2012 22:40 #6 av Ronnie Lidström
Ah.. så var det det hette ja...

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 dec 2012 10:23 #7 av Janne Larsson
Ja just ja..."Lions den" kanske var i USA...fan svårt att komma ihåg namn på program som har samma koncept i olika länder och då också olika namn....

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 dec 2012 10:58 #8 av Mats Persson
Hette det inte shark tank i usa?

Elinstallatör ABL
Det jag skriver är mina egna tankar och funderingar...Inte säkert att allt stämmer till 100% ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

16 dec 2012 11:46 #9 av Martin
Bäste versionen är så klart den Brittiska.

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

17 dec 2012 21:04 #10 av Janne Larsson

Mats Persson skrev: Hette det inte shark tank i usa?


Inte omöjligt...som sagt, finns i många länder och alla har olika namn....Men betydligt bättre än "Uppfinnarna" iaf...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.069 sekunder

Senaste foruminlägg