Kron-dimmer - Äntligen !!

27 feb 2017 19:31 #1 av Electrum
Den här skulle man ju haft nytta av ibland. :tummeupp:

www.vadsbo.net/pressrelease-for-krondimmern

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL
1 Mosebok 1:3
Följande användare sa tack: Tobias

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 feb 2017 06:33 #2 av Tobias
Svar från Tobias i ämnet Kron-dimmer - Äntligen !!
Toppen. Tack för tipset! :tummeupp:

Doing fun stuff

28 feb 2017 16:34 #3 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Kron-dimmer - Äntligen !!
Idag såg jag att den fanns i elektroskandias senaste kampanjblad för endast 299:- (om jag inte minns fel), så den verkar hyggligt trevligt prissatt också.

"Varde ljus"                                                                                 Frilansare med AL

21 mar 2017 18:41 #4 av Electrum
Svar från Electrum i ämnet Kron-dimmer - Äntligen !!
Och idag monterade jag min första. :)

Var en helt OK upplevelse, som att montera en vanlig Vadso 220, typ, fast en extra push-dim-tråd och tändtråd bara.

Jag hade tidigare tyckt att det var trist att det bara var en pot för inställning av min-nivå. Tänk om har olika slags ljuskällor. Men idag upptäckte jag att kanalerna ställdes in separat. Den kanal man sist manövererat tar vridningen på potten som input och kommer sen ihåg inställd värde, svårare än så var det inte.

Jag hade tyvärr inte tillgång till någon dimbar LED-lampa så jag kunde få någon vettig test av dimmern mot LED. Kundens befintliga lampor var av ej dimbar typ.

Sidan laddades på: 0.074 sekunder