Säljes NV 98cc 1938 Turist modell

08 feb 2013 19:02 #1 av Per Wendt
Tänkte sälja min MC- lättviktare som aldrig verkar bli riktigt klar…största renoveringen gjordes på 80-talet, ny lackering, randning, förkromning (Holger i Lisjö), motorrenovering (nya vevlager, honing, glasblästring mm,). Har aldrig varit olja i sedan dess tyvärr, ej heller startad (stod i mitt vardagsrum innan jag stadgade mig, ville inte söla ner parketten). Nya gummibuffertar och axel i framgaffeln (NOS), nytt baknav, ekrar fram/bak, även de NOS (New Old Stock). Kvar att göra: förkromning ljuddämpare, just. reglage+vajrar, eldragning. Nya skyltar uttaget.

Tänkte mig 12000:- som den står (hinner jag så fixar jag till den körbar till sommarens veteranmarknader och begär några tusen till, men det är tiden som är min bristvara).

NV står för Nymans Verkstäder och låg i Uppsala, motor, baknav och tank fabr. Sachs Tyskland.

Säljer även passande gengasaggregat av okänt fabrikat, komplett med ”förgasare”, ask-raka och reservask för kol. Pris: 4500:-

Bilagor:
Följande användare sa tack: Peder Myrne

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 feb 2013 20:35 #2 av Janne Larsson
Det är av narturliga skäl väldigt intressant med saker från Nymans här i Uppsala, i synnerhet om det är i gott skick/fungerar. Kasta ut annons i lokalblaskan (om ingen hugger snabbt här vill säga).
Följande användare sa tack: Per Wendt

10 feb 2013 08:09 #3 av Per Wendt
Tusen tack för tipset Janne, det ska jag ha i åtanke.

Här kommer lite reklam ur instruktionsboken:

Bilagor:
Följande användare sa tack: Janne Larsson

10 feb 2013 08:23 #4 av Per Wendt
och enl. Kungl.myntkabinettets hemsida är 480:- idag 12997,49:-, så 12000:- är ju rena fyndpriset hehe...
Följande användare sa tack: Tobias Karlsson

10 feb 2013 10:47 - 10 feb 2013 10:53 #5 av Tobias Karlsson
Riktigt fin cykel, hade jag fått bestämma hade jag redan varit på väg söderut med släpkärran, men frugan var av en annan åsikt...=D

/Linjemästare Karlsson
Följande användare sa tack: Rikard Ågren, Per Wendt

11 feb 2013 11:02 #6 av Janne Larsson
Ja, visst är det konstigt det där om vem som egentligen bestämmer......å så snackas det om orättvisor i jämnställdheten för kvinnor :P
Följande användare sa tack: Tobias Karlsson

Sidan laddades på: 0.170 sekunder