Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Denna stötte jag på idag när jag rev ut gammal el i ett kök. Tur man inte behövde felsöka tidigare, någon klyftig person hade skarvat på rött mitt i ett pansar-rör.
Skarvat mitt i ett pansarrör? Låter som ett besvärligt ställe att skarva en kabel på. Skulle det kunna vara en omtrådning som fastnat eller blivit halvgjord och glömts bort?
Var den i drift?
Jodå, den var i drift. Dessutom var en till tråd skarvad, svart mot svart.
Någon har skarvat och sedan dragit in trådarna någon meter i röret. Så välgjorda som skarvarna var tror jag inte de blev bortglömda.
Oerhört korkat med skarvar i röret men ännu mer korkat att byta färg mitt i... :smack:
Jag slängde kabeln och skarven i återvinningen men ska se om jag hittar den senare. Det var tejpat med tygtejp men jag kollade aldrig hur skarven såg ut.
Vill minnas att jag också råkat på en sådan skarv en gång. Man får väl se det som ett uttryck för den gångna inställningen att inget fick kastas - allt ska användas upp :tummeupp:
Den där lösning stöter man på ganska ofta i gamla sommarstugor skulle jag vilja påstå. Alltid intressant att se vad som kommer ur röret när man drar, som mest förvånad blev jag nog när det kom ut en mus en gång