Program för fakturering

18 dec 2016 13:57 #1 av Eric sandberg
Hej

Har precis dragit igång ett nytt AB och har nu kommit till den biten då jag måste börja skicka fakturor om jag ska få in några pengar.

Det finns så många olika program att man blir snurrig i huvudet.
Då jag kommer att lämna bort bokföring och lönehantering är jag mest intresserad av faktureringsbiten.

Så ni andra egenföretagare som kör själva och har liknande upplägg vad har ni för program till detta?
Jag kan tänka mig att man vill ha en smidig funktion för hantering av ROT samt att man skall kunna läsa in EDI-följesedlar/fakturor så man slipper att överföra allt manuellt.

Hälsningar Eric

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 15:33 - 18 dec 2016 18:29 #2 av Lars Blomkvist

Eric sandberg skrev: Hej

Har precis dragit igång ett nytt AB och har nu kommit till den biten då jag måste börja skicka fakturor om jag ska få in några pengar.

Det finns så många olika program att man blir snurrig i huvudet.
Då jag kommer att lämna bort bokföring och lönehantering är jag mest intresserad av faktureringsbiten.

Så ni andra egenföretagare som kör själva och har liknande upplägg vad har ni för program till detta?
Jag kan tänka mig att man vill ha en smidig funktion för hantering av ROT samt att man skall kunna läsa in EDI-följesedlar/fakturor så man slipper att överföra allt manuellt.

Hälsningar Eric

Kolla på Orderstyrning.se , suveränt program där även Klarpris ingår. Testa i en månad gratis.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 18:28 #3 av Ronnie Lidström
"Prova gratis i 14 dagar" står det på hemsidan

Fil bilaga:
Företagare, Elinstallatör Björks EL i Skellefteå AB

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 18:51 #4 av Tobias
Svar från Tobias i ämnet Program för fakturering
Jag har använt Visma Eekonomi i flera år. jag är helnöjd. tyvärr inget extra möjlighet med exempelvis klarpris

Doing fun stuff

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 19:10 #5 av Eric sandberg

Tobias skrev: Jag har använt Visma Eekonomi i flera år. jag är helnöjd. tyvärr inget extra möjlighet med exempelvis klarpris



Testar detta just nu. Verkar rätt smidigt.
Hur tycker det att det fungerar med prislistor? är det krångligt eller fungerar det bra?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 19:12 #6 av Eric sandberg

Lars Blomkvist skrev:

Eric sandberg skrev: Hej

Har precis dragit igång ett nytt AB och har nu kommit till den biten då jag måste börja skicka fakturor om jag ska få in några pengar.

Det finns så många olika program att man blir snurrig i huvudet.
Då jag kommer att lämna bort bokföring och lönehantering är jag mest intresserad av faktureringsbiten.

Så ni andra egenföretagare som kör själva och har liknande upplägg vad har ni för program till detta?
Jag kan tänka mig att man vill ha en smidig funktion för hantering av ROT samt att man skall kunna läsa in EDI-följesedlar/fakturor så man slipper att överföra allt manuellt.

Hälsningar Eric

Kolla på Orderstyrning.se , suveränt program där även Klarpris ingår. Testa i en månad gratis.


Uppstart 12500kr var ju inte speciellt billigt tyvärr! Men man kanske får vad man betalar för.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 19:16 #7 av Petter Johansson
Hej
Jag använder Ahlsell office.
/Petter

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 19:23 #8 av Mikael Hallonqvist
Har använt Visma Administration i 13 års tid och är otroligt nöjd med det!
Prisinläsning av filer från grossist funkar kanon och ROT-administrationen är smidig.
Visma har väldigt bra support också.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 dec 2016 22:46 #9 av Lars Blomkvist

Eric sandberg skrev:

Lars Blomkvist skrev:

Eric sandberg skrev: Hej

Har precis dragit igång ett nytt AB och har nu kommit till den biten då jag måste börja skicka fakturor om jag ska få in några pengar.

Det finns så många olika program att man blir snurrig i huvudet.
Då jag kommer att lämna bort bokföring och lönehantering är jag mest intresserad av faktureringsbiten.

Så ni andra egenföretagare som kör själva och har liknande upplägg vad har ni för program till detta?
Jag kan tänka mig att man vill ha en smidig funktion för hantering av ROT samt att man skall kunna läsa in EDI-följesedlar/fakturor så man slipper att överföra allt manuellt.

Hälsningar Eric

Kolla på Orderstyrning.se , suveränt program där även Klarpris ingår. Testa i en månad gratis.


Uppstart 12500kr var ju inte speciellt billigt tyvärr! Men man kanske får vad man betalar för.

Om fler är intresserade kan jag kanske fixa en bra deal.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 dec 2016 09:41 - 19 dec 2016 09:42 #10 av Tobias
Svar från Tobias i ämnet Program för fakturering

Eric sandberg skrev:

Tobias skrev: Jag har använt Visma Eekonomi i flera år. jag är helnöjd. tyvärr inget extra möjlighet med exempelvis klarpris



Testar detta just nu. Verkar rätt smidigt.
Hur tycker det att det fungerar med prislistor? är det krångligt eller fungerar det bra?



Jag tycker det fungerar bra. har inte för alla artiklar utan mer "kategoriserat" det fungerar mycket bra för mig.
Det går att lägga in aktuella saldon för varje artikel och följa upp vad som finns i lager och hur mycket av varje produkt som säljs per år. Jag tycker det är lättanvänd och lättförståligt.
Smidigt att lägga in rabatter, Hur smidigt som helst med ROT-avdrag.

Doing fun stuff

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 dec 2016 19:22 #11 av müssli
Svar från müssli i ämnet Program för fakturering

Eric sandberg skrev:

Tobias skrev: Jag har använt Visma Eekonomi i flera år. jag är helnöjd. tyvärr inget extra möjlighet med exempelvis klarpris



Testar detta just nu. Verkar rätt smidigt.
Hur tycker det att det fungerar med prislistor? är det krångligt eller fungerar det bra?

Jag testade Visma eEkonomi under ett år men gick tillbaka till Visma Fakturering. Det gjorde jag för att eEkonomi inte kunde hantera grossisternas prislistor, man fick lägga in varje E-nr manuellt. Med Fakturering läser man bara in en ASC-fil och ditt rabattbrev och får alla E-nr och brutto + nettopriser direkt. ROT och omvänd moms är inga problem heller. Att det kostar en dryg tusenlapp är ju inte fel heller. B)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 dec 2016 20:53 #12 av Lars Sundbom
Jag kör BL Fakturering Plus och är jättenöjd. Snygga offerter och fakturor och med möjlighet att läsa in upp till fyra olika prislistor. Enkel ROT hantering där programmet skapar en fil för uppladdning mot skatteverket. Enkel och lätthanterlig kundreskontra. Möjlighet att skicka fakturor som pdf på ett mycket enkelt sätt samt att e-faktura för inkommande och utgående är på gång. Tror att jag betalar drygt 2000 kr per år för programmet med fria uppdateringar och support.

Helt klart värt att titta närmare på.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 dec 2016 22:01 #13 av Mattias Andersson
Jag med kör med BL Fakturering Plus och instämmer helt med Lars

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 dec 2016 21:08 #14 av Eric sandberg

Tobias skrev:

Eric sandberg skrev:

Tobias skrev: Jag har använt Visma Eekonomi i flera år. jag är helnöjd. tyvärr inget extra möjlighet med exempelvis klarpris



Testar detta just nu. Verkar rätt smidigt.
Hur tycker det att det fungerar med prislistor? är det krångligt eller fungerar det bra?



Jag tycker det fungerar bra. har inte för alla artiklar utan mer "kategoriserat" det fungerar mycket bra för mig.
Det går att lägga in aktuella saldon för varje artikel och följa upp vad som finns i lager och hur mycket av varje produkt som säljs per år. Jag tycker det är lättanvänd och lättförståligt.
Smidigt att lägga in rabatter, Hur smidigt som helst med ROT-avdrag.


Själva programmet verkar smidigt men det satte stop när man skulle få in rabattbrev då det inte verkade kunna hantera alla format.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 dec 2016 21:11 #15 av Eric sandberg

Lars Sundbom skrev: Jag kör BL Fakturering Plus och är jättenöjd. Snygga offerter och fakturor och med möjlighet att läsa in upp till fyra olika prislistor. Enkel ROT hantering där programmet skapar en fil för uppladdning mot skatteverket. Enkel och lätthanterlig kundreskontra. Möjlighet att skicka fakturor som pdf på ett mycket enkelt sätt samt att e-faktura för inkommande och utgående är på gång. Tror att jag betalar drygt 2000 kr per år för programmet med fria uppdateringar och support.

Helt klart värt att titta närmare på.


Tyvärr kör jag Mac så då fungerar endast molntjänsten. Det gör att många tjänster verkar försvinna men ska höra med dem.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 dec 2016 21:11 #16 av Eric sandberg

Petter Johansson skrev: Hej
Jag använder Ahlsell office.
/Petter


Tja Petter

Hur tycker du att Ahlsell Office fungerar? Verkar vara Hantverksdata som ligger bakom detta.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.069 sekunder

Senaste foruminlägg