Ska montera 63A uttag i överdelen i markskåp. Detta ska mata en tilfällig camping (1v per år).
Det kommer gå en sladd från markskåp till byggcentral som i sin tur fördelar det till flera byggcentraler/byggväskor.
Behöver 63A uttaget i markskåpet matas via jordfelsbrytare? Kollade lite i 436 40 00 under avd 740, vette dock katten om det är riktigt rätt avd. Där tror jag iaf.att jag läste något om 300mA och typ S. Vet dock inte om det är detta jag ska gå på?
Avsnitt 708 behandlar campingplatser, men där förutsätts att anslutningspunkter finns vid varje husvagn, matade med antingen nedgrävda kablar eller luftledningar.
För det tillfälliga ledningssystemet i detta fall kan man nog snegla på avsnitt 704 (byggplatser), 711 (mässor), 740 (marknadsplatser). De föreskriver alla en JFB av varierande omfattning och märkutlösningsström 300-500 mA.
Den springande punkten är nog hur 63 A-ledningssystemet ska skyddas. Det är ju en (till viss del obemannad) camping med barn som kan rycka i CEE-donen och hacka på gummikablarna. Kraven på JFB är också större för 711/740 än för 704. Det hade ju varit betydligt enklare med en anslutningspunkt per campingplats, för den kan då skyddas av en 30 mA JFB. Jag skulle nog vara harig och sätta en 30 mA JFB på 63 A-uttaget om inte alla anslutningspunkter går att låsa bakom en dörr och kablarna har extra mekaniska skydd. Det handlar väl bara om 4-6 husvagnar så det skulle kanske gå med en 30 mA.
Finns det förresten byggcentraler med sep överströmsskydd och JFB per CEE216-uttag?