Re: Hur ser det ut i "din" firmabil?

05 okt 2013 17:28 #121 av Martin
Nyttjade såna FK Lådor när det var stamrenovering i lägenheter och man gjorde om kök och badrum.
Alla yrkesgrupper älskar dom istället för en hög med FK och ett virrvarv med kabel. Tyckte det var relativt smidigt då iaf. i nybygge av hus mm hinner de ta slut innan så de slänger man ju bara omkring sig och drar de färger som behövs.



En sådan här använder jag numera på ett jobb.
Hålbilden för infästningen till axlarna stämde inte och fick borras om. konstruktionen bågnar lite men håller ihop bra. är dock väldigt klent byggd men klarar vad den ska göra.


2 trummor 100m coax och 2 trummor 305m Tp kabel får plats. Iofs står de på varandra med en stopp runt tp kabeln.
2 raccko lådor av större modell och två kundkorgar med verktyg och diverse material får plats. Ibland Väskan med Fluken och Instrumentet för att mäta Coax åker med. Skönt att slippa springa 3 gånger fram och tillbaka efter grejor varje gång.

Får fixa bild på den någon dag.

42

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 okt 2013 18:52 #122 av Johan Andersson

Manuel R skrev:

Tobias Karlsson skrev:

Manuel R skrev: En fundering, hur fixar ni med silicontuberna när det är minusgrader ute?



Silicontuberna? Vilka menar du?


De gånger jag använder silicon så får jag alltid över, och undrade hur ni löser det så att det inte fryser. något som tar minimalt med utrymmer mm


Precis.. Bor man i norrland så har man definitivt detta problem. Silikon (med framförallt latex) fryser. Jag brukar förvara dessa i kupen. Då hinner de oftast tina hyffsat till då man ska använda dom.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

08 okt 2013 18:32 - 24 okt 2013 20:57 #123 av Billan
Så här ser de ut i min bil.
Fick ny precis innan semestern och monterade inredning och dylikt förra veckan...

VW transporter 4-motion. Korta modellen.

Försöker alltid ha det så tomt som möjligt på golvet om man ska lasta en massa. samt de som används mest (handverktyg, maskiner,stege, pall och handy-box) ligger längst fram








[attachment:4]C:\fakepath\Photo 2013-10-08 18 28 42.jpg[/attachment]








Följande användare sa tack: Electrum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

24 okt 2013 13:25 #124 av Aron Wiking
Dröm skåpen är från www.sortimo.se
använder bara bosch maskiner ändå

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

17 jan 2014 15:41 #125 av Staffan Norman
Bilagor:
Följande användare sa tack: Patrik Hedlund, Electrum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

18 jan 2014 22:16 #126 av Lars Engblom

Mats skrev: Lyckades till och med urskilja ett par Sirppi-skor i Johans bil. Kan säga att jag har provat dom en gång, och de var en gång för mycket! Annars väldigt prydligt.


Lite gammalt, men. Finns inget annat alternativ än sirppi skor ;) Har dock aldrig testat andra skor än dom. En polare som intresserat sig för arboristjobb har skaffat sig ett par skor liknande de som används i USA. Skall åka och testa dom någon dag i en stolpe :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

19 jan 2014 00:27 #127 av Mats

Lars Engblom skrev:

Mats skrev: Lyckades till och med urskilja ett par Sirppi-skor i Johans bil. Kan säga att jag har provat dom en gång, och de var en gång för mycket! Annars väldigt prydligt.


Lite gammalt, men. Finns inget annat alternativ än sirppi skor ;) Har dock aldrig testat andra skor än dom. En polare som intresserat sig för arboristjobb har skaffat sig ett par skor liknande de som används i USA. Skall åka och testa dom någon dag i en stolpe :)


Dom verkar ju väldigt spännande! Du får återkomma med en utvärdering :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2014 22:30 #128 av Tobias Karlsson
Under utbildning uppe på Åsbro fick jag prova på sådana däringa Amerikanska skor...Ren dynga, jag kom upp en meter och väldigt fort ner igen =)
De var visserligen rejält slitna och hade knappt någon spets kvar att slå in i stolpen, men de verkade på det hela ren skit, ett par timmar i stolpen och man lär gå som en comboy.

/Linjemästare Karlsson

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

02 feb 2014 20:31 #129 av Lars Engblom
Jag har inga stora förhoppningar inför testningen, men det är ju förstås trevligt att prova på :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

22 feb 2014 21:35 - 15 apr 2014 20:36 #130 av Magnus
Precis fått bilen, en beg Caddy som redans fanns i företaget. 2010 årsmodell. Korta skåpet, 2.0L gas/bensin.
Inte speciellt mycket att se på än,knappt fått in en pryl, bältet o hinken med basicverktygen ä väl de enda som hunnit in. Inredningen går nog inte genom bes men va billig, tydligen dyrt om alla kommer o vill ha hyllor :smack: knorrades iaf när ja fråga, va visst snart slut på leasingtiden lr va dom nu sa. Skit samma, en förmiddag i verkstan så va de fixat. Nu ska bara ordningen återställas, allt i en hög o de man ska ha för stunden underst.



-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

23 feb 2014 09:04 #131 av Rikard Ågren
Jag fick nyss ut en ny Caddy kort. Förhoppningsvis blir det ett Sortimogolv med två lådor bak och en i sidan. I så fall skippar jag nog hyllor helt

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 apr 2014 19:51 #132 av Rikard Ågren
Då var lådorna på plats :tummeupp:






Projektledare el, styr och automation
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

15 apr 2014 20:22 #133 av Rikard Ågren
Så snett allt blev... bilderna alltså. Fel på forumet Ronnie?

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 jul 2014 23:20 #134 av Ivar Ryding
Att ni ens står ut med en sådan röra, måste ju ta tio gånger mer tid att rota längst bak i bilen efter grunkor än det skulle ta att höfta till ett system av plyfaskivor och vinkeljärn (!)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 jul 2014 20:18 #135 av Lars Blomkvist

Rikard Ågren skrev: Så snett allt blev... bilderna alltså. Fel på forumet Ronnie?

Hur funkar det med lådorna? Har fundering på dessa själv.

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 sep 2014 08:41 #136 av Rikard Ågren
Lådorna funkar mycket bra! Man får fin översikt över det man har i bilen

Satte in Zebra LED-list som extra belysning. Blev lite akvariekänsla :tummeupp:


Projektledare el, styr och automation
Bilagor:
Följande användare sa tack: Lars Blomkvist, Ivar Ryding

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

12 nov 2014 21:01 - 12 nov 2014 21:02 #137 av Magnus
Så här ser det ut nu, 8 månader senare.
Tycker jag städar o städar o städar, men ändå alltid rörigt i bil :huh:

Har också LEDlist i taket, och en stump framför lådorna.




-Min titel efter citat av Patrik Hedlund-
Bilagor:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

27 jan 2015 18:53 - 22 jul 2015 20:19 #138 av Fredrik Å
Blir mitt första inlägg här på sidan!
Har ganska nyligen fått ärva en Caddy(ej maxi) ist för en Transit Connect. Med höjt golv och hyllor på vänster sidan.
Så nu fick jag lite tid att städa ur och försöka organisera så att jag skulle få lite som jag vill ha det!










Bilaga ej funnen





Bilaga ej funnen



Bilaga ej funnen



Bilaga ej funnen



Följande användare sa tack: Patrik Hedlund, Bo Siltberg, Electrum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2015 19:14 #139 av Jörgen
Jag har för mig att det inte brukar vara så lyckat att ha apparater med sig jämt(typ bra att ha i bilen)? Även om de är i orginalkartong så brukar de bli repiga och fula oavsett hur kort tid de varit i bilen. Det som jag tycker ha funkat bäst är att ha förslutbara "Elfa"påsar med en apparat i varje. Då kunde jag ha de länge i bilen utan skador, jag hade minimalt med reserv och försökte att få med mig det jag trodde behövdes(och lite till) och bar tillbaka in i firman efter avslutat jobb.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 feb 2015 21:15 #140 av Fredrik Å
Håller med, problemet var att det var slut på "knarkpåsarna" när jag höll på! Fått tag på nya nu som allt ska ner i :tummeupp:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 1.216 sekunder