Jag har inte hittat några toppenbra handskar ute hos grossarna eller privatbutiker. Jag har ju flera modeller som känns bra men saknar det där lilla extra i känsla och värmande utan att tappa känslan på vintern. Det jag letar efter är både tunna smidiga montagehandskar till vinterfodrade. Har ni några favoriter där ute?
Jag tycker att Ejendals Tegera funkar klockrent. Är verksam i Sundsvall, här har många butiker gått över och börjat sälja Guide istället för de är mycket billigare. Men jag tycker de har sämre passform och sämre hållbarhet. Man får det man betalar för! Annars har Hestra schyssta montagehanskar som är fina?!
Maxiflex Ultimate 34-874
är väldigt smidig och hyfsat slitstark, inte ofta jag behöver ta av de för att de är osmidiga.
Skyddar dessutom suveränt mot småsår och skärskador, dock inte så varma men bättre än att vara utan :tummeupp:
Finns även i en ännu tunnare variant
Maxiflex Elite
som jag inte testat
Även jag kör med Maxiflex och är nöjd. Fungerar inte att pilla med små trådar eller skruva men sällan jag arbetar med handskar då. Dom är kanon när det är borrande, sågspån och slangdragning som gäller. Utöver det är det bara handskfritt som fungerar
Vaderade handskar har jag inte hittat några som jag kan göra mina arbetsuppgifter i iaf...