Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476
Jag var nyligen på en informationsträff från ett av de stora bemanningsföretagen som hyr ut elektriker.
Någon som har erfarenhet av detta? Funkar det bra?
Det var en som frågade vad det kostade per timma att hyra en fullbetald elektriker.
Representanten från uthyrningsfirman svarade lite svävande om att det beror på till vilket projekt uthyrningen sker till. Vad de övriga yrkesmännen på detta "bygge" har för lön.
Tycker detta låter väldigt märkligt. Varför har man inte bara en fast timdebitering? Sen att man får billigare timdebitering om man hyr in en elektriker i 2 månader än om det bara är 2 veckor det är ju en sak, men att det ska bero på vad de övriga har för lön låter väl konstigt?
Detta inlägg är skrivet av en gäst eller en registrerad användare som vill vara anonym!
Vill du också skriva ett anonymt inlägg? Eller svara anonymt på någons fråga?
Använd funktionen
"Skriv anonymt inlägg"
Ta reda på om dom jobbar bra innan du tar in dom. För dom flesta jag träffat på ute på byggena verkar ju inte vilja jobba. Men det finns nog bra gubbar med.
För att en del av bemanningsföretagen ger sin anställda snittlönen av vad dina gubbar har i lön. Jobbade extra en sommar för ett bemanningsföretag, har aldrig haft lika mycket i lön igen tyvärr
Jimmy: Varför inte börja jobba för ett bemanningsbolag igen då?
Har en gammal chef som jag nog tror kan tänka sig att hyra in personal från ett bemanningsbolag.
Nu vet inte jag vad dom exakt kostar, men har för mig att dom ligger bra i pris mot att t.ex. hyran in en "vanlig elektriker".
Vet inte vem som står för behörigheten o sånt....