installationselektriker på industrier till serviceelektriker

03 dec 2019 21:53 - 03 dec 2019 21:53 #1 av snuspelle
Hej på er, jobbar idag som installationselektriker på olika industrier t.e.x gjuterier, pappersbruk .
pluggar in auktorisation al och har 2 års erfarenhet 

hur svårt skulle det va för mig att få jobb som serviceelektriker som gör jobb hos privatpersoner osv i framtiden tror ni ?

Mvh pelle

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

04 dec 2019 12:47 #2 av elmont
Ska du syssla med service hos privatpersoner tycker jag att du ska söka dig till ett företag som sysslar med jobb hos just privata. För det är en mycket stor skillnad mellan industrijobb och jobb hos privatpersoner. Jag skulle tom drista mig att påstå att det i princip är två helt skilda yrken. Så vill du lyckas kanske du ska försöka få lite "praktik" innan du startar ditt företag.
Följande användare sa tack: Electrum

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

05 dec 2019 18:24 #3 av snuspelle
Vill inte starta företag, har bara läst in auktorisation för kompetensen, menade mer om det skulle gå att gå över till den typen av elektriker yrke med min bakrund. 

Mvh pelle

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 dec 2019 10:49 #4 av Johan
Klart att det går!! , du får ev ta lite längre tid på dig i början och vara beredd på att "planera" jobben lite längre än den vane serviceelektrikern som direkt på plats ser allt klart framför sig.

Du kommer absolut att klara av det! men privatkunder är gnälligare och mer petiga än industri och företag i regel så tänk på det.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

06 dec 2019 14:25 #5 av elmont
Och kom ihåg att din auktorisation inte har nått värde för din nya arbetsgivare det kan nästan vara tvärt om. Dom ser en som bara vill skaffa sig lite praktik inna han startar en konkurerande verksahet och inte någon som tänker stanna "för evigt".

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.057 sekunder