Arbetstider.

28 jan 2011 14:04 #1 av Janne Larsson
Hur förlägger ni, anställd som företagare era arbetstider? Jobbar ni in så ni kan ha korta fredagar, är det alltid eller aldrig halv dag före röd dag? Läggs eller lades pappadagar en dag i veckan eller alla dagar i ett svep?
Följer ni byggarens tider på ett projekt eller er egen/firmans tider?

Själv (egen företagare) så tar jag numer ut pappadagar på fredagar, följer byggarens tider i den mån det går för det beror ju på om jag är på ett ställe heltid eller flaxar runt bland projekt.

Då jag var anställd så var det också byggarens tider som gällde (arbetsgivarens policy faktiskt), halv dag före röd dag och beroende på byggaren sluta vid 13.30 på fredagar (fast då började man också 06.30 alla dagar).

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2011 16:02 #2 av Rikard Ågren
Svar från Rikard Ågren i ämnet Arbetstider.
Börjar på alla dagar på lagret kl 07.00, avslutar på lagret 16.00. Såvida jag inte kl fyra fortfarande inte fått igång anläggningen :)

Jag har två barn, äldsta 5 yngsta 3,5 och ska börja ta ut föräldraledigt fredagar fr.o.m februari och 2 år (två år!!!) framåt.

Ingen halvdag före röd dag, men klämdagar försöker vi vara lediga.

Totalt 1 timmes rast per dag. Brukar ha två fikapauser på en kvart var (kl 9 och 14) och en halvtimmes lunch (matlådan stoppas i värmaren straxt efter 10 så maten är varm kl 11 när det börjar riva i tarmarna)

Projektledare el, styr och automation

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

28 jan 2011 16:41 - 28 jan 2011 16:46 #3 av Patrik Hedlund
Svar från Patrik Hedlund i ämnet Arbetstider.
Vi har inga konstigheter på min firma, som t.ex. jobba in och gå hem tidigare på fredagar osv. Men det tycker jag bara är bra, för om jag ska vara helt ärlig så är det ju inte så att man hoppar upp ur sängen varje morgon. Och att då "hoppa upp ur sängen" ännu tidigare än nu... njae, de blin't nå'.
Börjar klockan 7 och slutar kl 16, men brukar oftast ramla in någon gång efter 16.

När jag gick på bygge så var tiderna för rast dessa.
Kl.9.00-9.30 - Rast/lunch

11.15-11.45 - lunch/rast

13.30-13.45 - rast

Nu på service så försöker jag hålla liknande tider, men det är svårt. Man får ta raster lite när det passar en. När man åker och köper grejer kan man t.ex. passa på och ta en rast.

//Patrik

Mvh
Patrik Hedlund
Bravida Hudiksvall

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.047 sekunder

Senaste foruminlägg