Lärlingsplats, skitsnack?

01 jul 2013 19:55 #1 av Anonym Gäst
Hur får man en lärlingsplats? Blir så jävla förbannad på detta skitland nu... har vart arbetslös i nästan 3 år eftersom ingen vill anställa lärlingar och jag har praktiserat i nästan två år!!!!!! företag använder dig som en jävla kondom, in och ut till nästa företag och städa!

hade jag vart amerikan eller australienare så kunde jag vart tredje års montör nu! vad fan är detta som hindrar företag att anställa lärlingar? jag har fan lika mycket erfarenheter som en andra års montör och jag får ca 10k i lön som lärling, vad är det som hindrar dessa jävla fucking företag !? HERREGUD blir så jävla lack på detta fitt system, inte finns det lärlingsplatser i Norge heller.

Detta inlägg är skrivet av en gäst eller en registrerad användare som vill vara anonym!
Vill du också skriva ett anonymt inlägg? Eller svara anonymt på någons fråga?
Använd funktionen "Skriv anonymt inlägg"

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 jul 2013 20:08 #2 av Lars Blomkvist

Den som inte söker finner inga svar :) ibland

01 jul 2013 20:13 #3 av Jens Johansson
Var i Sverige söker du?

01 jul 2013 20:20 #4 av Martin
Svar från Martin i ämnet Lärlingsplats, skitsnack?
Har varit där.

Lösningen är att flytta på sig. Jobba gratis 2v och sen vara underbetald i flera år. Börjar marknaden röra på sig så får man flytta mellan 2-3firmor för att få upp lönen på en nivå man faktiskt förtjänar. Det är tyvärr tufft nu.

Finns de som dragit teletråd i flera år och som inte kan ett skit annat men en annan som har samma erfarenhet som en normal elektriker i yrket efter samma tid får gå underslav löner då man inte har det på pappret.

Arbetsgivaren gillar folk under 25 år som tackar och faller ner på knä.
Jag förstår de mycket väl men systemet in i branschen borde vara mycket smidigare utformat.
Det som är surt är att man gräver varandras gravar. Den ena arbetar billigare än den andra och lönedumpningen är på gång.

Jag säger som jag säger till alla andra.
KONTAKTER!!
Jobba livet ur dig för att visa att du kan och vill. Visa framfötterna. Givetvis ska du inte bli rövknullad men nästintill.
Sitt inte ner och vila som många praktikanter gör. Ut med Mp3'n och lämna telefonen hemma.
Läs på lite om de vanligaste materialen och verktygen.

42

Sidan laddades på: 0.094 sekunder

Från Facebook-gruppen