Warning: preg_match(): Compilation failed: unrecognized character follows \ at offset 24 in /home/mowininf/public_html/components/com_kunena/controller/topic/item/display.php on line 476

Reläschema?

13 nov 2018 17:13 #1 av osman mohamed
Hej!

Skulle vilja veta hur man läser ett reläschema? Har svårt att tyda dessa.

Ifall någon hade ett exempel på reläschema som någon kunde förklara ifrån så vore det uppskattat. B)

Tack på förhand!

MVH
Jens Melin

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
13 nov 2018 21:32 #2 av Mikael Malmgren
Svar från Mikael Malmgren i ämnet Reläschema?
Vet inte vad DU avser men jag använde mig av "reläschema" när jag gjorde PLC-programmering på 90-talet??

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.

Mikael Malmgren Installatörsbehörighet: A

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

19 nov 2018 18:21 #3 av osman mohamed
Svar från osman mohamed i ämnet Reläschema?
Hej!

Tänkte scheman där man ser hur reläskydd, debiteringsmätning, elkvalitesmätning är inkopplad. Reläschema kanske är fel ord.

20 nov 2018 22:49 - 20 nov 2018 22:52 #4 av Mikael Malmgren

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/mowininf/public_html/libraries/kunena/external/nbbc/nbbc.php on line 3660
Skulle säga kretsschema i så fall men jag förstår inte vad du vill veta.
Ett exempel på reläskydd (IED) kan du se nedan!

Något är dolt för gäster. Vänligen logga in eller registrera dig för att se det.

Elkraftingenjör och konsult med specialitet inom Reläskydd, Selektivplaner och Elkraftberäkningar. Även stort intresse för föreskrifter & standarder, ESA samt projektledning och entreprenadjuridik.

www.elektroinvent.se

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Bilagor:

26 nov 2018 16:18 #5 av osman mohamed
Svar från osman mohamed i ämnet Reläschema?
Hej!

Var kretsschema jag menade :) Skulle vilja veta hur man läste av ett sådant så man vet hur det ska vara i verkligheten.

MVH
Jens Melin

26 nov 2018 20:25 #6 av Mikael Malmgren
Inget man diskar av på en eftermiddag, köp en lämplig lärobok i ämnet.

www.elektroinvent.se

Sidan laddades på: 0.103 sekunder