KOFA 36 strömtransformatorer

30 okt 2018 08:28 #1 av Henrik
Hej,

jag har sökt med ljus och lykta efter datablad på KOFA 36 D3 mätburkar. Anledningen är att jag ska byta ut dessa till nya, men dessa har utgått från ABB:s sortiment, och ersättarna har andra byggmått. För att göra mitt liv mycket enklare så skulle jag behöva byggmåtten på KOFA-burkarna. Jag har haft kontakt med ABB:s fabrik som tillverkat dessa i Tjeckien och de kan heller inte rota fram ritningar från deras arkiv(vilket kan tyckas rätt märkligt).

Så tänkte slänga ut frågan här, finns det någon som sitter inne på ett produktblad, eller måtten på dessa KOFA 36 D3 burkar så hade det ju varit fantastiskt, eller om ni vet vart jag skulle kunna vända mig för att hitta dessa uppgifter.

MVH//Henrik

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 okt 2018 17:40 #2 av osman mohamed
Hej!

Är dem du ska byta strömtransformatorer för mätning i 36 kV inomhusställverk? Eller har jag fattat det fel?

Annars med enkla Google-sökningar så hittar jag enbart produktblad för KOFA 24 D2 vilket är förmodligen för litet. Dem har antagligen också utgått. Vad säger ABB Sverige?


MVH// JM

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

30 okt 2018 22:07 #3 av Henrik
Hej,
Det handlar om mätning i ett 36Kv inomhusställverk. Jag har också googlat (till förbannelse) men allt jag finner är KOFA 12, samt 24(då jag tror att dessa fortfarande inte har utgått, jag vet att KOFA 12 finns kvar, men inte säker på KOFA 24) Och KOFA 24 har inte samma byggmått som KOFA 36, tyvärr.

ABB Sverige har också kontaktat Tjecken, också utan resultat. Man kan ju tycka att det är ytterst märkligt, att inte fabriken som tillverkat har ett arkiv där de spar dyligt. Det måste ju finnas ett intresse från ställverksägare som byter ut transformatorer att veta byggmått på befintliga så man vet vad man har att utgå från.

Men jag har fått upp ett spår hos en ställverksägare som sitter inne på ett gamalt ABB strömbergs-ställverk, och med lite tur så sitter de inne på ett produktblad för hela KOFA serien. Jag återkommer med resultat.

MVH//

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 nov 2018 16:25 #4 av osman mohamed
Hej!

Okej! Lycka till med letandet. Hör gärna av dig med resultatet :)

MVH // JM

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

01 nov 2018 18:41 #5 av Henrik
Hej,

Efter en djupdykning i ett arkiv av gamla pärmar så har jag fått fram ritningar på KOFA 36 serien. Och det borde väl inte vara några större problem att publicera det här, det är ju inte direkt någon industrihemlighet, och jag förstår att det är många som söker efter just detta så jag misstänker att detta kommer bli en riktig kioskvältare :tokig:

Förhoppningsvis så kanske det hjälper någon iaf att lägga ut den.


Tack för er tid//Henrik

This message has an attachment file.
Please log in or register to see it.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.042 sekunder